paraffinolja- häst med kolik

lizan

Trådstartare
Moderator
velade lite om vart jag skulle lägga tråden, här eller på foder, men det har ju med kolik att göra, så jag tänkte att det passade bäst här.


medryttarhästen fick i helgen ett felläge av tarmen och fick åka till klinik o sådär. allt har gått bra och hon är hemma igen (tack slöinge :bow: ). men hon ska få parafinolja i maten ett tag nu. på apoteket hade dom bara en flaska på en liter, vilket inte räcker så himla länge. :p

finns det någon annanstans man kan köpa det? i större förpackningar? i göteborg?
 
Sv: paraffinolja- häst med kolik

Tack Liza! :bow:
Du hann före mig! ;)
Kramis
 
Sv: paraffinolja- häst med kolik

Jo jag vet... :p :love:
Tur jag har dig! :bow:
Hur skulle det gå annars!? :bump:
Hur kommer det gå sen?!?!? :o
 
Sv: paraffinolja- häst med kolik

Fråga veterinär, de har i stora dunkar så det är säkert möjligt att köpa av dom. :)
 
Sv: paraffinolja- häst med kolik

En häst i stallet får paraffinolja i maten, efter haft flera kolikanfall och även fått bupöppnas akut. Ger det nu i förebyggande.
Vet ej var hästägaren köper oljan, men jag tror det är på en färgaffär.:confused:
 
Sv: paraffinolja- häst med kolik

min häst är också känslig och får kolikanfall ibland, jag ger också paraffinolja ibland för att smörja tarmarna, det köper jag på en färgaffär. de har inte heller så stora färpackningar men de är mycket billaige än apoteket. ( om man ber de i färgaffären snällt så kan de säkert ta hem större förpackningar )
 
Sv: paraffinolja- häst med kolik

är det alltså precis samma som man köper på apoteket? :p

förresten så tror jag att du känner min faster, om jag inte förstått fel. Ni har samma yrke, och samma efternamn fast hon jobbar i Karlstad. Stämmer det? :p

Tack ni andra som svarade också! :bow:
 
Sv: paraffinolja- häst med kolik

nä släkt vet jag att ni inte är, då hade du o jag varit det också, men det är vi ju inte! :p

men det är lite kul att världen är liten!
 
Sv: paraffinolja- häst med kolik

*kl*
Jag får tacka för alla svar jag med, eftersom det är för mitt lilla troll lizan frågar! :bow:
 
Sv: paraffinolja- häst med kolik

Det finns i större förpackningar..Om ni inte redan varit och Shoppat.....
 
Sv: paraffinolja- häst med kolik

Har själv haft problem med kolikhäst köpte 5 l dunkar på ATGkliniken kostade 250 kr lycka till.
 
Sv: paraffinolja- häst med kolik

Har själv haft problem med kolikhäst köpte 5 l dunkar på ATGkliniken kostade 250 kr lycka till.
 

Liknande trådar

Hästvård Gjorde jag rätt?..Mycket långt inlägg..! Min älskade häst finns inte mer, tog jag rätt beslut, jag mår så fruktansvärt dåligt. En i...
2
Svar
26
· Visningar
4 071
Hästvård Snälla nu behöver jag hjälp från er andra. Min veterinär jag har haft litar jag inte på och har inte fått instruktioner på vad och hur...
Svar
17
· Visningar
2 595
Senast: Varmblod90
·
A
Hästvård Hade min värsta dag i Lördags... Dagen började bra med att jag och mor åkte till Göteborg för att gå på mässan. Min sambo skulle ta...
Svar
5
· Visningar
4 610
Senast: anna1984
·
L
Hästvård jag har hållit på med andras hästar i 20 år och nu när mina barn blivit större ska jag förverkliga min barndoms dröm en egen.:banana...
Svar
13
· Visningar
1 276
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp