Paradis Oscar drygt 8:a veckor!

Reykur

Trådstartare
IMGP4346.jpg

IMGP4347.jpg

IMGP4360.jpg

IMGP4330.jpg

Oj oj så stor han börjar bli! Nu är det ungefär en månad kvar! :love:

Sv: Paradis Oscar drygt 8:a veckor!

Ja den är så sööt :love: Speglar verkligen en knäpp devon :angel:

Ja han ser verkligen grym ut ;)
Han är så hemskt olik Rustie i den åldern, Oscar ser manligare ut typ ;)

Riktigt läcker typ! När ser man hur rexingen blir? Pälsen kan väl vara väldigt lurig på DRX?

Gömmer dessa bilder för sambon... han är helt galen i Devon och Sphynx ;)

Men tyvärr är jag bara SÅÅÅ allergisk mot korthåriga katter :crazy: :cry:

Riktigt läcker typ! När ser man hur rexingen blir? Pälsen kan väl vara väldigt lurig på DRX?

Jo pälsen kan vara lurig men han har goda förutsättningar :) Föräldrarna är välpälsade och alla kattungarna har under hela uppväxten haft väldigt bra pälsar. Det är ju ingen garanti men bättre än när de föds nakna ;)

Men tyvärr är jag bara SÅÅÅ allergisk mot korthåriga katter :crazy: :cry:

Åh va tråkigt :( Men vilken tur att du klarar av dina skottar då! För kattlös kan man ju inte vara ;) Klarar du andra långhåriga raser lika bra?

Än så har jag klarat alla semi- och långhåren, fast bara långhåren i hemmiljö då är dom ju oftast inte pudrade :angel:

Vännerna har ca 20 semi och det är inga problem, men när dom skaffade korthåriga Scottar blev jag dålig :cry:

Det var en sådan lättnad när Ebbas 2 korthåriga söner flyttade vid 8 månaders ålder :smirk:

10 minuter hos en vän som hade både Devon och Chornish, sen fick vi ta svängen om akuten innan vi kom hem :( :cry:

Oj oj, 8 allergiska månader :eek:
Ja det där med allergier är ju så otroligt individuellt alltså, Det vissa tål funkar inte alls för alla. Jag är glad att jag inte har någon pälsdjursallergi! Jag har bara några livsmedelsallergier och gräs/björk pollen:bow:

Vilken ljuvlig liten killle. Jag älskar färgen.

Man kan få vänta i flera år innan en devon rex fått sin slutgiltiga päls. Det man kan säga om kattungar är väl att om de föds med päls över hela kroppen kommer de sannolikt växa upp och få päls över hela kroppen. Lockigheten kan man inte säga så mycket om.

Vad söt han är! Han passar verkligen i sitt namn tycker jag! :)

Han är lite lik min bror som heter Oskar :rofl:

En sån goding! :love: Jag blir mer och mer sugen på att önska mig en devon i julklapp. :angel: ;)

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
795
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 595
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Behöver tips och kloka råd! Jag och min man ska separera, och vi har två innekatter. Vår tweenie har det ganska tufft i skolan och i...
Svar
9
· Visningar
3 467
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur