Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag saknar franska nougaten
Du beskriver min bästa ask. I med några nougat också så är det perfekt Någon som har tips om askar med körsbärslikör - hit me!
TRILLINGNÖTEN!
Instämmer. Sen är väl inte nöten med kola kvar heller? Fast den finns iaf i twistpåsen.
Okej, nu fattar jag att jag svär i kyrkan så ursäääkta mig att jag sticker ut hakan, men alltså. Är den så himla god egentligen då? Det är liksom tre hasselnötter och en klutt marabou? Typ köp en påse hasselnötter och en maraboukaka and have at it liksom?Exakt. Med versaler för helvete.
Okej, nu fattar jag att jag svär i kyrkan så ursäääkta mig att jag sticker ut hakan, men alltså. Är den så himla god egentligen då? Det är liksom tre hasselnötter och en klutt marabou? Typ köp en påse hasselnötter och en maraboukaka and have at it liksom?
/Praefatio, djävulens advokat
Gamlingar och finsmakareNugge är fint
Likörer är för gamlingar
Gamlingar och finsmakare
Har alladin eller paradis någonsin varit gott? Tycker inte jag är särskilt kräsen när det kommer till sötsaker, men har alltid tyckt de askarna känns rätt deppigaTänkte köpa en Paradis idag men kollade på baksidan och såg ca 2 praliner som jag gillar, resten var konstiga smakblandningar. Nån hade salt hallonfyllning, om jag minns rätt.
Jag tycker de har gått bananas med att ändra pralinerna, så har slutat köpa.
Vad var det för fel på de gamla vanliga pralinerna ... saknar dem.
På 80- och 90-talet var Alladin riktigt gott.Har alladin eller paradis någonsin varit gott? Tycker inte jag är särskilt kräsen när det kommer till sötsaker, men har alltid tyckt de askarna känns rätt deppiga
Köper inte längre. Det är få kvar som jag gillar och kvaliteten på chokladen Marabou använder än sämre med.Tänkte köpa en Paradis idag men kollade på baksidan och såg ca 2 praliner som jag gillar, resten var konstiga smakblandningar. Nån hade salt hallonfyllning, om jag minns rätt.
Jag tycker de har gått bananas med att ändra pralinerna, så har slutat köpa.
Vad var det för fel på de gamla vanliga pralinerna ... saknar dem.
Nä alltså, såklart det går att köpa annat. Men nu handlade det ju om just Aladdin/Paradisaskarna och de har, enligt mig, tagit bort flera av de godaste.Okej, nu fattar jag att jag svär i kyrkan så ursäääkta mig att jag sticker ut hakan, men alltså. Är den så himla god egentligen då? Det är liksom tre hasselnötter och en klutt marabou? Typ köp en påse hasselnötter och en maraboukaka and have at it liksom?
/Praefatio, djävulens advokat
Jag skojar bara! Driver med att ramaskriet som blev när trillingnöten försvann.Nä alltså, såklart det går att köpa annat. Men nu handlade det ju om just Aladdin/Paradisaskarna och de har, enligt mig, tagit bort flera av de godaste.
Sen är väl just de askarna ett rätt bekvämt format just för exempelvis jul, när folk har lite olika smak och man vill variera sig, men det ändå var ”normala” chokladvarianter förr. Nu är det så mycket med speciell smak att det känns som att de passar färre?
Vill jag bara köpa god choklad att ha hemma till mig köper jag ju inte en paradisask (gjorde inte förr heller).