Parad tik, flytningar

JagKanske

Trådstartare
Min tik har parats och dom kan få flytningar från vecka 3 står det men upptäckte precis att när hon var ute och kissade nu så var där som en droppe från hennes vulva och jag torkade bort det och det liknade en flytning, ytterst lite gul, annars helt genomskinlig och luktfri. Hon går in i vecka 2 idag om hon nu blev dräktig.

Hur är era erfarenheter kring detta, kan dom få flytningar såhär tidigt? Är det bara en vanlig som inte har något med eventuell dräktighet att göra?

Och om någon undrar så ska hon till sin uppfödare för att ha kullen där och jag ska prata med uppfödaren om detta men vill också höra andras erfarenheter.

Min tik har parats och dom kan få flytningar från vecka 3 står det men upptäckte precis att när hon var ute och kissade nu så var där som en droppe från hennes vulva och jag torkade bort det och det liknade en flytning, ytterst lite gul, annars helt genomskinlig och luktfri. Hon går in i vecka 2 idag om hon nu blev dräktig.

Hur är era erfarenheter kring detta, kan dom få flytningar såhär tidigt? Är det bara en vanlig som inte har något med eventuell dräktighet att göra?

Och om någon undrar så ska hon till sin uppfödare för att ha kullen där och jag ska prata med uppfödaren om detta men vill också höra andras erfarenheter.

Det kan komma så tidigt, men håll lite koll för säkerhetsskull. Dräktighetsflytningarna är genomskinliga och luktfria.

Precis, ser ut som rå äggvita :)
Det kan komma så tidigt, men håll lite koll för säkerhetsskull. Dräktighetsflytningarna är genomskinliga och luktfria.
Okej tack för era svar! Det ytterst lilla gula tror jag är från kisset då, för annars var det som sagt helt genomskinligt och luktfritt. Såg ut som rå äggvita som du sa.

Det känns ju bra att det förhoppningsvis är tecken på dräktighet och inget annat, även om det kom såhär tidigt. Ska fortsätta hålla koll så får vi se om där syns något på ultraljudet om 2 veckor :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
5 334
Senast: regina11
·
Hundhälsa Molly är min första tik någonsin, och jag blir aldrig klok på hennes löp! Hon får alltid som en vit/gul flytning efter löp, och det har...
Svar
15
· Visningar
11 691
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Ska försöka göra en lång historia kort. Från det att vi hämtade vår 8 veckors valp så har hon haft ständiga problem med kisseriet. Hon...
Svar
7
· Visningar
2 983
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Jag har för första gången i mitt liv en tik och har därmed ingen erfarenhet utav detta. Hon är utav stor ras (Mastiff-typ) och är nu...
Svar
2
· Visningar
2 574

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar