Para kanin för sent?

T

Tuffa_tosen

Hejsan, jag har tänkt att para min kanin i år. Hon är en ute kanin. Eftersom ägaren till hanen inte är hemma så ska vi para ca: 13 Augisti. Det menas att ungarna kommer ca: 10 sep! Blir det för sent? Ungarna kommer att kunna lämna sin mamma 29 oktober, blir det för sent? Fryser ungarna ihjäl? Kommer dom inte att kunna bli inne kaniner för dom som vill?

Mvh:Maria

Sv: Para kanin för sent?

Jag hade en "tjuvparning" och ungarna kom den 27 december, alla ungarna klarade sig. Och jag har kaninerna i ett ouppvärmt stall, så det är inte varmt där inne direkt :p.

Sv: Para kanin för sent?

Har ingen betydelse. Det som har betydelse i fallet är hur gammal kaninhonan är första gången hon paras.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 930
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 923
Senast: Nixehen
·
Övr. Djur Hejsan igen! Går i tankarna att skaffa kanin. Har haft en kanin tidigare och har lite erfarenhet pga det (det var dock ca 7år sedan)...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: hundvalpen
·
Övr. Hund Vi fick ju hem en 7 mån cockerkille för 5 veckor sedan. Jättego, enkel att ha med sig, går snällt i koppel, är snäll mot alla inklusive...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 799
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar