Sv: Paprika

Är det rå vit/röd kål som gäller:confused: Har aldrig testat det till honom,men är inte det "gasbildande"?

Har aldrig upplevt att det ger gaser, är nog mer om den är kokt.
Testa i mindre doser o öka succesivt.

Jag ger det till mina finrivet o blandat med köttmaten.
Väldigt bra tillskott om hunden behöver gå ner i vikt.
är mycket rikt på bl a C-vitamin.

mvh

Precis, det jag också lärt mig.
Ang. vitlök har jag läst att det hänt att hundar fått förgiftnbningssymptomer, men vet inte mängt/kg. Jag ger inte min hund nått med vitlök för att va på den säkra sidan.

All lök, inte bara vitlök, innehåller ett näringssalt som heter tiosulfat, hundar saknar det enzym som bryter ner näringssaltet, som i sin tur kan ge anemi.
Jag har hört en siffra på att 15g lök/kg kroppsvikt är en kritiskt vikt.

Senast ändrad:

All lök, inte bara vitlök, innehåller ett näringssalt som heter tiosulfat, hundar saknar det enzym som bryter ner näringssaltet, som i sin tur kan ge anemi.
Jag har hört en siffra på att 15g lök/kg kroppsvikt är en kritiskt vikt.
En Schäfer som satte i sig en paj gjord på 2 kg färsk gul lök hade dött om den inte kommit till vet i tid.

Liknande trådar

Övr. Hund Någon som ska till Elmia hund i helgen? Jag funderar löst på att åka dit på lördag men hittar inte svar på mina frågor på hemsidan. Jag...
Svar
3
· Visningar
262
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 398
Senast: ufot
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 042
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Stötte på detta med att man kan läsa hundens känslotillstånd baserat på om svansen går till höger eller vänster. Det finns dock en sak...
Svar
4
· Visningar
472

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka