papper och intyg

Breccia_

Trådstartare
ska iväg o kolla på praktikplats imorn och h*n som jag ska kolla hos sa att jag skulle ha med mej mina papper och intyg.
från vadå...? :crazy:
har inte gjort sånt här förrut o det känns jättedumt o fråga (vilket jag säkert gör när jag pratar med personen sen men ändå) för jag vet inte, jag är lite mesig :p
är det typ intyg från andra praktikplatser o.s.v.? eller vadå?

Sv: papper och intyg

Tja, det är väl som att söka vilket jobb som helst... så om jag var du så skulle jag ta med mig CV, intyg från tidigare jobb/praktikplatser (om man har nåt sånt) och betyg från skolan. Vet inte hur gammal du är, men har du tagit studenten/går så ta inte med dig högstadiebetygen utan bara slutbetyget/det senaste betygsdokumentet...

jag har bara några betyg från gymnasiet, har hoppat av två gånger nu... och har "bara" haft prao-platser innan, varav en av männskorna som jag var hos har flyttat till Borås o jag vet inte hur jag ska få tag på henne :crazy:
enda "jobbet"/praktikplatsen jag haft innan är kontorsgöra... samt prao i åttan/nian o så.

praoplatser brukar inte vara så intressanta arbetsgivare, så det intyget tror jag inte du behöver kämpa för. Du kanske har någon referens, tex stallägare, ridlärare, tränare, hästägare till häst du varit medryttare på etc som kan tala om hur du är som person och hur du jobbar. (tex hur du kan hantera ansvar mm mm). Lämna isåfall ett papper med ett par namn och titel/hur du känner dem och deras telefonnr. Men kom ihåg att prata med dem i förväg så de vet om att någon kan ringa och fråga om dej. Det underlättar ju om de minns dig och att de tycker att det är ok att du uppger dem som referens! Lycka till iallafall!

det här känns ju underbart :smirk:
har inte fått tag på någon ö.h.t. som jag kan använda som referens, jag är sjuk och mår verkligen helt otroligt dåligt då ska jag sitta upp o rida på en häst som säkert kan något - jag som inte suttit på en utbildad häst på ett halvår.
allt känns pannkaka och upp&ner.

det var ju lite kort varsel att jaga rätt på referenser nu... men det kommer säkert att gå bra ändå! Jag håller tummarna för dej!

det gick faktiskt helt okej, red en häst som känner av och visar vad den tycker om ryttaren och han tyckte tydligen bra om mig :p
var mycket välutbildad o så, jättetrevlig, lite lat kanske.
och dom var så trevliga. så nu har en klump i magen försvunnit iaf!

Vad är det för praktikplats? Och är det över sommaren eller? Hoppas det går som du hoppats!

Liknande trådar

Relationer Inspirerad av ett poddavsnitt som tog upp ämnet och chockad över vad folk kan göra i sin snålhet - vad är det snålaste ni varit med om...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
16 000
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 381
Senast: Sel
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 597
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve