Pappan vara föräldraledig

Jolanta

Trådstartare
Arvids pappa vill vara pappaledig 2 dagar i veckan. Hur lång tid i förväg måste han säga det till sin arbetsgivare?
 
Sv: Pappan vara föräldraledig

Beror på hur flexibel arbetsgivaren är. Men om du säger till två månader i förväg har de ingen chans att neka öht. Men en kompis som arbetar på Kriminalvården sa att de måste ha särskilda skäl för att neka om man säger till en månad i förväg - de ska ha en organisation som klarar det helt enkelt.
 
Sv: Pappan vara föräldraledig

2 månader har jag för mig att det brukar vara, men det är lite olika. När jag skulle vara havandeskaps och mamma ledig så sökte jag ju tjänstledigt och då var det 2 månader. Men skulle jag t.ex. pluggat skulle de veta det 4 månader innan tror jag det stod på pappret.


Han kan ju fråga hur snabbt han får börja vara pappaledig. Har han tur så kanske redan nästa vecka :D
 
Sv: Pappan vara föräldraledig

ska säga det åt honom. Han vill ju börja vara ledig så snabbt som möjligt'
 
Sv: Pappan vara föräldraledig

Förstår det :)

Skulle sambon fråga skulle de säga "Om typ 3 år" *suck* Dessutom är han så "feg" att han tror han kommer få sparken om han börjar vara hemma 1 dag i veckan :( (Jag har som tur är bara 4 dagars arbetsvecka men min kropp klarar inte att börja jobba än även fast jag vill)
 
Sv: Pappan vara föräldraledig

Min sambo är inte fast anställd, men han tänker ändå vara ledig, han vill så gärna vara hemma med A.

Jag ska inte jobba dagarna han är hemma, utan jag får helt enkelt vara utan lön de dagarna
 
Senast ändrad:
Sv: Pappan vara föräldraledig

sorry för trådkapning men ja e så nyfiken på hur arvids pappa ser ut, eller ja igentligen är jag mest nyfiken på vem han är lik eftersom man knappt sett kort på varken han elr dig! Så kanske bjuda på kort? :p

/a
 
Sv: Pappan vara föräldraledig

Jag blir lite nyfiken på vem du är, bor du i närheten av lycksele månne?

Arvid är lik sin pappa, väldigt mycket
 
Sv: Pappan vara föräldraledig

Men det är de ju värt om man kan vara hemma båda två :love: Speciellt nu när det börjar hända saker, det märkte jag nu när vi var i fjällen och jag åkte skidor 5-6 timmar, på den stundne hade Rasmus lärt sig minst 1 ny sak :)


Jag ska vara på honom ännu mer, nu när han snart jobbat in sina timmar och fått löneförhöjning ;) På det spar vi in ytterligare 7 FP dagar i veckan och fortsätter ha samma inkomst som innan.
 
Sv: Pappan vara föräldraledig

*pst* Kolla i bildtråden, jag har oxå vart jätte nyfiken :angel: men jag är nog bukeskadad, för både jolanta, aningsfull och bananabambi har vart med i mina drömmar de senaste 4 nätterna :rofl:
 
Sv: Pappan vara föräldraledig

Ja, absolut. Vi har ju råd ändå, fast jag inte jobbar.

Påtal om drömmar så har jag också drömt om bananen.Att vi var tillsammans :o
 
Sv: Pappan vara föräldraledig

:rofl: bananen var arg på mig för jag tappade bort Rasmus hela tiden :rofl: (hur man nu kan tappa bort en bebis som inte kan krypa?)
 
Sv: Pappan vara föräldraledig

Arvid med, nu vänder han sig ifrån rygg till mage, och sen vidare till rygg igen. Så man kan hitta honom någon helt annanstans än där man lämnade honom, och dessutom så ålar han sig framåt och i sidled :)
 
Sv: Pappan vara föräldraledig

Ja, förut så höll jag nästan på att trampa på honom :o

Han låg ju som sagt inte alls där jag placerat honom:eek::D
 
Sv: Pappan vara föräldraledig

Men han försvann till helt konstiga ställen som man måste gå, och klättra för att komma :rofl:

Han vänder sig bara från mage till rygg (än så länge)
 
Sv: Pappan vara föräldraledig

Min sambo sa till ena veckan och det blev beviljat veckan efter ;). Snabba ryck, sånt gillar vi. Han tar ut FP fre, lör och sön, jag alla andra dagar.
 
Sv: Pappan vara föräldraledig

Men PMM då! Det fattar du väl att han kan dra sig fram i mattfransarna :angel:

Sedan försvinner dom, bara poff :eek:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Tyckte också den "vanliga" uppdelningen var så taskig på något sätt, mamman är hemma i ett år och allt är jobbigt sen kommer pappan in...
14 15 16
Svar
307
· Visningar
13 144
Senast: Imogen
·
Övr. Barn Vid vilken ålder har ni låtit ert/era barn varit själva hemma och hur länge? Vi bor i villakvarter med många grannar hemma på dagarna...
Svar
10
· Visningar
1 722
Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 876
Senast: Manji
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 874

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avlivning älskade katt
  • Valp 2024
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp