Pannbands problem

Draumsyn

Trådstartare
Är det någon som vet var man kan hitta nackstycken som INTE har spännet mellan öronen?
För om man vill kunna byta pannband så är det sällan det går när spännet sitter i vägen...

Eller fina pannband som är lite "rymligare" så att man får runt de ändå?
Lite luddigt förklarat kanske men hoppas ni fattar...
Det är ju så fint med bling-bling pannband ändå ;P

Sv: Pannbands problem

Hööks har en rem som egentligen ä'r till stigbett men kan användas... den har spännet på sidan
590125.jpg

Den köpte jag när jag var minst sagt urless på spännet, det förorsakade så att min madam såg ut som en lessen skurtrasa på samma sidan vid örat. Den klämde vid nerven, så örat vek sig som en trasa och hängde ner.:(

Men denna rem är smal/tunn, vilket gör att pannbandet absolut inte får vara för stort. Då lär det glida ner över ögonen, kanske inte heller så kul för hästen.:cool:

Jacson har pannband för islandsträns som man byter med en skruv. kolla hemsidan. dom är jätte fina! VILL HA!:love:

Det lät kruxigt ;P
Har beställt ett ullaredsträns nu med lite snygga detaljer på, förhoppningvis går det att dela på nosgrimma och huvudlaget och då har jag ett huvudlag
med spänne på sidan :D

Får bara klippa bort den dumma käkremmen, vad skall jag med den till? :p

Men nosgrimman har ju också spänne i nacken som gör att man inte klarar av att trä över pannbandet,
tyvärr är det så iaf på mitt träns...
Men tack ändå :)

Varför ha pannband öht egentligen :p
Dock har jag det, men ibland skulle jag gärna slippa dem!

För att man kan ha bling-bling band då och det är gulligt :love:
Annars håller jag med om att det är överflödigt men om man vill pynta sin häst lite så är det fint ;)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 534
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 215
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 229
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka