Pannband till rundsytt kandar - klinker

HendrewenPrince

Trådstartare
Vill byta pannband till mitt rundsydda kandar och är sugen på ett böjt med klinkers. Är det någon som vet vart jag kan hitta ett sådant pannband som passar ett rundsytt kandar (dvs tillräcklingt med plats för alla remmarna)?

Överlag tycker jag det är svårt att hitta fler än OS- pannbanden som passar till rundsytt och då ffa kandaren i och med att det är en extra rem. Tips?! :)

Sv: Pannband till rundsytt kandar - klinker

Jag gjorde så att jag lämnade in mitt hos skomakare och fick öglorna större och det kostade bara 150 kr har jag för mig. väldigt smidigt :)

Skærlund i Danmark har pannebånd som kan bestilles med ekstra stort øye, ment for rundsydd hodelag. Og som du allerede vet, man kan bestille fra OS også.

Jag vill också ha ett precis sånt! Det borde ju finnas nånstans utan att det ska vara så krångligt tkr man.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så har då vårens ridtermin börjat, och det kändes roligt att få åka till stallet igen! Har haft lite meck med mina ridtider... Förra...
Svar
0
· Visningar
351
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Känns som jag letat massor nu med utan något resultat. Kandar till pannband, går det överhuvudtaget att få tag på? Har ett kandar som...
Svar
2
· Visningar
2 004
Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns...
2
Svar
27
· Visningar
5 704
Senast: Hedwig02
·
S
Utrustning Hittat ett underbart träns! Men i vanlig ordning har min häst en bred panna = pannbandet var flera cm för kort. Jag har aldrig ägt ett...
Svar
4
· Visningar
1 258
Senast: Graendal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår