Panikbommar bak

Innerdörrar är annars bra om man vill eliminera risken att hästen kommer under bakbommen.
Vet inte vad Fautras har för bomlösning bak, vet att de har någon variant man kan stänga och öppna framifrån men vet ej om de kan öppnas från utsidan..

Har en Boj med dörrar bak men känner mig lite osäker på dem, om de går att öppna tillräckligt snabbt om fröken får panik.

Går det? Jag har såna bommar på mitt Kylinge och det är ju ett "hissystem" inne i balken, vilket borde vara svårt att sätta in i ett befintligt släp.

Har ingen aning om hur det ser ut eller hur lätt det är men vet folk som gjort detta. Vet iaf en som satt in thule bommar i ett kylinge :cool:

Men är inte det easy-lock? De lossar man ju inne i släpen.

Som sagt jag har inte så bra koll men vad jag hört och läst. Och panikbommar har jag aldrig ens hört om bak men tänkte att man kan bygga om och sätta bommar man har fram bak eller något sådant.
För jag tror då inte det finns släp med panikbommar bak.

Som sagt jag har inte så bra koll men vad jag hört och läst. Och panikbommar har jag aldrig ens hört om bak men tänkte att man kan bygga om och sätta bommar man har fram bak eller något sådant.
För jag tror då inte det finns släp med panikbommar bak.
Jag har panikbommar bak på min, dvs samma typ av bommar som det är fram på Thule, du drar en spak på utsidan så faller bommen.

Min häst gillar inte mina bakdörrar som är på min Boj. Sista chansen är att lasta henne med skygglappar annars måste jag leta efter ett nytt släp. Då vill jag ha med fronturlastning och panikbommar bak. Verkar vara en svår kombination... Böckmann har ju tyvärr inga släp med fronturlastning.

Min häst gillar inte mina bakdörrar som är på min Boj. Sista chansen är att lasta henne med skygglappar annars måste jag leta efter ett nytt släp. Då vill jag ha med fronturlastning och panikbommar bak. Verkar vara en svår kombination... Böckmann har ju tyvärr inga släp med fronturlastning.

Böckmann Portax K har fronturlastning :)

Liknande trådar

Utrustning Har en häst där sadegjorden hamnar långt bak även när sadeln ligger på plats. Har ni förslag på gjordar som hamnar längre fram fast...
Svar
4
· Visningar
438
Senast: iNHALE
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
719
Senast: fio
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 927
Senast: iNHALE
·
Mat Jag är i någon bak-period och är lite sugen på eventuella nya recept. Vad bakar ni helst?
2
Svar
23
· Visningar
958

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka