Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Besittningsskyddet kan avtalas bort i vissa fall.
Om hyresvärden och hyresgästen i en särskilt upprättad handling har kommit överens om att hyresgästen avstår från sitt besittningsskydd, gäller som huvudregel att överenskommelsen är giltig om den godkänts av hyresnämnden.
Jobbar du på hyresnämnden?
Man har väl ändå inte besittningsrätt som inneboende. Tänk dig att vara tvungen att låta en inneboende bo kvar hur länge som helst i ditt hem.Så som jag har tolkat allt jag läst så har hyresvärdens första hyresgäst ingen besittningsrätt, men hyr hyresvärden ut mer än ett objekt (eller exv rum till olika hyresgäster) har den andra hyresgästen besittningsrätt...
Är detta okej, näe va?
Man har väl ändå inte besittningsrätt som inneboende. Tänk dig att vara tvungen att låta en inneboende bo kvar hur länge som helst i ditt hem.
Tror inte att min arbetsgivare skulle bli särskilt glad om jag använde myndighetensnamn när jag svarar på frågor på ett forum utanför kontorstid.
Ja det är okej.
Det är vad som förr i världen kallades för "Rivningskontrakt".
Bostadsbolagen har då tillstånd från Hyresnämnden att hyra ut bostäder i väntan på rivning eller renovering.
Ofta så är detta framförhandlat i samband med att en stor renovering är beslutad.