Panik, min häst kan inte bli lämnad ensam i stallet!

Sv: Panik, min häst kan inte bli lämnad ensam i stallet!

En lektionshäst har antagligen haft hästar omkring sig under hela sin tid på ridskolan. Då blir hästen förstås otrygg när det inte finns någon som hjälper den att hålla koll. Det tar nog flera månader innan hästen är trygg utan andra hästar. Jag skulle inte lämna henne ensam inne de första månaderna utan låta henne få anpassa sig för livet utanför ridskolan.

Jag köpte själv en lektionshäst för åtta år sen och har gått igenom det själv. Varje gång hon byter stall tar det minst en månad innan hon är trygg ensam på det nya stället.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 293
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 861
Senast: mars
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 484
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka