Panik, har fått ett akut hundproblem?

A

annkristina

Jag hoppas det finns någon på Buke som har något bra förslag till mig. Har fått ett akut problem, min pappa ligger på sjukhuset och mamma är på ett tillfälligt demensboende och vi vet inte var vi ska göra av pappas hund? För tillfälligt så är det en hemtjänstpersonal som har tagit hand om hunden Pia men min ena syster ska läggas in på sjukhus själv och den andra ska åka iväg på en mycket välbehövlig semester och själv bor jag långt från mina föräldrar och har innekatter som inte är hundvana. Mina föräldrar bor i Kungsbacka. Är det någon som vet nån som kan ta hand om en gammal drevertik i ca två veckor, vill inte avliva en annars frisk och snäll hund som gillar barn och kel. Är det någon som har förslag så PM:a mig så snart som möjligt.

MVH Ann

Sv: Panik, har fått ett akut hundproblem?

Varför kontaktar du inte ett hundpensionat? Det kanske är ont om plats så här års, men det är väl värt ett försök?
Mina erfarenheter av pensionat är bara goda.

Det var min första tanke, men hunden är ganska gammal och hon har kanske inte de aktuella vaccinationer som behövs för en vistelse i ett hundpensionat. Min pappa har inte skött den delen så bra de sista åren pga sjukdom. Jag har hittat ett i närheten som jag tänker ringa till och höra vad de rekommenderar. Tack för tipset.

MVH Ann

Hundstallet tar oxå hand om hundar akut vid behov har jag för mig, de finns ju i Stockholm ialla fall.
Prova att söka på hundstallet så borde du kunna hitta något. Hemtjänsten kanske har numret oxå?

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
2 135
Senast: KesoNeso
·
Övr. Hund Några av mina vänner har lite olika hundproblem och jag är nyfiken på hur ni skulle lösa dessa. Hur skulle ni råda dem? Familj med två...
2
Svar
22
· Visningar
3 652
Senast: Frost116
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 350
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 659
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka