PANIK!!!! Flugskydd!!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lozzan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 569
L

Lozzan

Förra året hadde sötis inga sår eller flugor i öronen, vilket var jättebra men dom tar igen det i år :( !! Så nu går han alltså med smått såriga öron och jag kan inte hitta en ända flughuva som passar honom!! Han är ju väldigt liten och skulle se ut som en åsna i storlek S. Finns det några mindre inte alltför fula eller finns det några andra alternativ? :confused:

Sv: PANIK!!!! Flugskydd!!!

Spelar det roll om den är för stor i öronen? Huvudsaken är att den skyddar?? Eller?

Du är säker på att Hööks lila i ponnystl inte passar då? den borde ju gå att spänna in så till och med din lilla kan ha den. Annars får du sy en egen. Ta nylonstrumpor då till öronen. Om de biter igenon, ta då dubbla lager, det borde hålla. Dock inte särskilt hållbart, men tills du kommer på nåt annat.

Events flughuvor (blå med uv-skydd o noslapp....) finns i strl XS. De är kanske inte så vackra men vilken flugahuva är det?

Asterix skrev:
Spelar det roll om den är för stor i öronen? Huvudsaken är att den skyddar?? Eller?
Men dom är stora runt om, inte bara öronen och dom går ner nästan ända till nosen och åker typ över.

Ska kolla events och får åka till hööks och se hyr dom är. Men ett väldigt stort russ i mitt stall har en flughuva från hööks som är förstor i storpek P men jag ska kolla.

Bucas flughuva är överlägset bäst enligt mig.
Den är lite dyrare men klart värd pengarna!

En sån där som hopphästar har annars då? Borde ju åtminstone skydda öronen. Och med knytband kan du ju justera hur du vill. går ju även att klippa till om den hänger ner för mycket över öronen.

jo, har funderat på det och det är väl okej att ha om han går i vanliga hagen, men han går på bete och där är det mycket träd och så. Vill inte riskera att han fastnar eller tar av sig den. Gillar inte att det är så tunnt snöre fast det finns ju med resår från hööks men den är jättestor

Du får helt enkelt knyta en bit resår emellan trådarna. Så du inte knyter trådarna direkt i varandra, om du förstår vad jag menar! :)

vad är det för häst du har? Jag har flughuvor i minishettis/fölstorlek, kanonbra! Dock utan skydd för öronen. Men man kanske kan sy på hemmagjorda öronskydd.

Jag har en sån ful lila flughuva från hööks, fast min hästs öron var för korta och tjocka så jag fick dra av nätöronen, alltså hans öron fick plats på längden men inte på bredden. Funderar på att sy på dom på lillens huva i stället.

en liten shettis på 92 cm, men det är ju just för örinen jag vill ha. (sorry om jag är för kräsen :smirk: )

Lozzan skrev:
en liten shettis på 92 cm, men det är ju just för örinen jag vill ha. (sorry om jag är för kräsen :smirk: )

jo, det förstod jag ju men undrar egentligen om det finns såna öronflugskydd för de med så små huvud. Har då aldrig sett det i affärerna.

Lozzan skrev:
Förra året hadde sötis inga sår eller flugor i öronen, vilket var jättebra men dom tar igen det i år :( !! Så nu går han alltså med smått såriga öron och jag kan inte hitta en ända flughuva som passar honom!! Han är ju väldigt liten och skulle se ut som en åsna i storlek S. Finns det några mindre inte alltför fula eller finns det några andra alternativ? :confused:
Har inte ponnytravet såna där öronhuvor när dom kör? Som stora hästarna har. Du får vara lite påhittig. Sy lite själv kanske.

Liknande trådar

IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
1 341
Senast: Trasten
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 650
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 815
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt... 2 3
Svar
44
· Visningar
10 628
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka