Pälsätare

_moa_

Trådstartare
Hur ser hästen ut om den fått pälsätare?

Min häst har kala fläckar på halsen precis under mankammen.
Dålig bild
Och pälsen börjar tunnas ut neråt halsen. Vad kan det vara? Han verkar inte klia sig och sånt. Alla tips motages tacksamt:bow:

Sv: Pälsätare

Det är pälsätare. Ta på swich och raka pälsen precis under mankammen. Då blir det inte lika lätt får dom små kräken inte får fäste så lätt. Dom trivs när det blir varmt och fuktigt. Typ på vår och höst.

Är det bara under mankammen som detta sitter ?? Min häst är delvis så vid svanstroten också.

Dom brukar få "fäste" där så att säga. Men om du tar på swich så ger dom rackarna upp.

Hej! var får man tag i swich e de hos vetrinären eller finns de på apoteket? för tror min tinker kan ha drabbas av det också ser liknande ut som ovan..

dumma äckliga varelser..:crazy:

Liknande trådar

Hästvård Jag tror att min häst fått löss. Hon började klia sig enormt och fick klåda. Nu har hon dock slutat klia sig men tappar päls och får...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 855
Senast: aglaonema
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
821
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Jag är orolig över min hästs luftvägar. Står inackorderad och min stallägare har i mina ögon bara fått tag i sämre kvalite på halm...
Svar
8
· Visningar
951
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama