Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Mina marsvin på 5 och 1 år har nu fått pälsätare! Finns det några bra huskurer? Funkar det att kväva pälsätarna med olja? (mat el. oliv olja etc.? ) Snälla svara
Du är helt säker på att det är pälsätare/running lice?
Det jag tycker är lättast är ohyreschampo för hund/katt. Bada marsvinen och sanera samtidigt buren med tex virkon (fast tror det räcker med en rejäl avskrubbning på pälsätare). Bada sedan igen som det står på schampoflaskan och upprepa efter en vecka.
Se bara till att de absolut inte får schampo i munnen!
Om det nu är pälsätare... Mina marsvin hade det förut och jag testade med vanlig grumme-såpa, men det hjälpte inte. Så då köpte jag ett ohyreshampo för hund/katt och det försvann efter första tvätten.
Trädgård & Växter
Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.