Pälsätare???!!!

Nozza

Trådstartare
Mina marsvin på 5 och 1 år har nu fått pälsätare! Finns det några bra huskurer? Funkar det att kväva pälsätarna med olja? (mat el. oliv olja etc.? ) Snälla svara :confused::confused:

Sv: Pälsätare???!!!

Såpa sägs fungera på sånt, tvätta med såpvatten och skölj inte efteråt. Såpan torkar och täpper igen ohyrans andningsvägar.

Du är helt säker på att det är pälsätare/running lice?

Det jag tycker är lättast är ohyreschampo för hund/katt. Bada marsvinen och sanera samtidigt buren med tex virkon (fast tror det räcker med en rejäl avskrubbning på pälsätare). Bada sedan igen som det står på schampoflaskan och upprepa efter en vecka.

Se bara till att de absolut inte får schampo i munnen!

Här finns bra info http://marsvin.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=0c6bbbf6-97c2-48bf-88db-eaebe8f3df4a&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ArticleGroup&ThreadListPage=2

Om det nu är pälsätare... Mina marsvin hade det förut och jag testade med vanlig grumme-såpa, men det hjälpte inte. Så då köpte jag ett ohyreshampo för hund/katt och det försvann efter första tvätten.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
791
Senast: Angel
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 160
Senast: Lingon
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 049
Senast: bobbbo
·
Hundhälsa 3 år gammal bruksschäfer, hane. Äter idag 1 kg VOM Taste per dag + olja och gotte. Behöver gå upp mer i vikt. VOM kostar mig idag ca...
2
Svar
32
· Visningar
2 140
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar