Sofie.S
Trådstartare
När jag var yngre hade vi hundarna Bichon Havanais och Soft Coated Terrier - de var då listade som allergivänliga hundar.
Nu när jag googlar mig runt så finns det inga allergivänliga hundar.
Det är ju proteinet som man är allergisk mot, men har det inget att göra med om hunden fäller eller inte?
Grunden till mina funderingar är att min man har med vår strävhåriga hund till sitt jobb. Han arbetar inom vården och hans elev mår bra av den här kontakten med hunden. Ingen på boendet är allergisk.
Men nu har en utomstående som ibte vistas så ofta på boendet opponerat sig, MEN, den här personen har själv katt, vilket enligt forskning har mer protein än vad hundar har?
Det är ju givetvis upp till chefen att avgöra.
Men kan man verkligen tåla katt men inte hund?
Finns det inga allergivänliga hundar?
Nu när jag googlar mig runt så finns det inga allergivänliga hundar.
Det är ju proteinet som man är allergisk mot, men har det inget att göra med om hunden fäller eller inte?
Grunden till mina funderingar är att min man har med vår strävhåriga hund till sitt jobb. Han arbetar inom vården och hans elev mår bra av den här kontakten med hunden. Ingen på boendet är allergisk.
Men nu har en utomstående som ibte vistas så ofta på boendet opponerat sig, MEN, den här personen har själv katt, vilket enligt forskning har mer protein än vad hundar har?
Det är ju givetvis upp till chefen att avgöra.
Men kan man verkligen tåla katt men inte hund?
Finns det inga allergivänliga hundar?