miamiSwing

Trådstartare
Har en springer spaniel på 10 månader men ja tycker inte pälsen växer nått mer än på öronen och tassarna :(
Vill ju att han ska ha lång päls. Nån som vet varför den är så kort? Kommer den senare eller är de maten det är fel på?Han äter Nutro så pälsen är ju rätt fin annars!

Sv: Päls!?

Min springer är lika dan, växer bara på öron och tassar.
Hon är 10 månader. Men det kommer säger min uppfödare.
Var glad efter denna vinter att de inte haft längre päls.
Jag skaffade till och med en overall för jag orkade inte duscha en lerig hund 2-3 gånger om dan och sen torka. Min hatar dessutom att bli borstad, ser hon borsten så drar hon. Har gått tillbaka till valpborsten som är snäll och len den går bra tycker hon.

Okej jo ja har en regn overall för ja trodde pälsen skulle va massor men lite fel hade jag! :)

Tycker min uppfödare trimmar öron o tassar hela tiden men det växer ut lika fort!

Skrev fel.......

Senast ändrad av en moderator:

ja ska kolla om ja får in en bild på min hane! men han va jätte fin fast bilden va lite liten :)

http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_25/18430000-18439999/640x480/18437875.jpg?0

18437874.jpg

Senast ändrad:

Det blev helt fel. Jag var inte hemma vid min dator, så det var någon annan som var inloggad. Undrade varför det kom upp ett annat användarnamn. Här är min hane igen, när han var 15 månader.
c5.jpg

Som sagt öronhår och tasshår växer som ogräs. Jag klipper tassarna på mina var 14.e dag och öronen en gång i månaden.

Tycker att din ser ut att ha tillräckligt med päls för sin ålder.

Han är från Gotland kennel Rindi. Vi har mamman till honom också. Var fodervärdar till henne, så uppfödaren har tagit två kullar med henne. Hon skulle ha den här hanen själv, men har fått cancer. Vi fick honom när han var 7 månader. Vart är din ifrån?

Trevligt med fler spanielägare.. Har en Welsh själv.. :love:
Jag tycker han ser ut att ha alldeles lagom lång päls, var glad att du slipper fanorna ett tag, speciellt på vintern.. XP

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
503
Senast: The Beast
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 620
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 725
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
456
Senast: Redfox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur