Päls som tovar sig - vad göra?

Bifogade filer

  • image.webp
    image.webp
    311,1 KB · Visningar: 181
Hellre lite ny look ett tag är elaka tovor som gör ont och riskerar hudproblem osv.
Så är det absolut. Han kunde inte ha de tovorna han hade och jag gick helt bet på att hålla efter dem. Det gick liksom inte. Nu får vi se om det blir bättre och sen kan jag hålla efter armhålorna och magen på honom enklare med min egen klippmaskin inför höstens pälssättning för det är väl när han tappar päls som det blir galet tillsammans med smuts och väta förstås.
 
Extra fettsyror i fodret kan hjälpa. Grizzly Vildlaxolja har en praktisk pump och det står på flaskan hur många pumptryck per kilo katt el hund. Apotea har norsk laxolja för hund och katt. apotea.se har gratis frakt. Dock inte pump på deras flaska. Laxoljan ska förvaras i kyl och förbrukas inom en viss tid. Linfröolja och rapsolja är bra för pälsen, men en kräsen katt kanske föredrar laxolja.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har en långhårig liten fröken som när hon hittades hade levt förvildad i ett par år. Hon var extremt mager och svag och räddningen...
Svar
3
· Visningar
5 084
Senast: hagel
·
B
Katthälsa Jag har en lurvig bondkatt med skvätt av angora i sig som inte tkr om att bli borstad. Hon har alltid skött sin päls jättebra själv och...
Svar
6
· Visningar
7 315
Senast: Santoxen
·
Övr. Katt Första gången jag skriver här på Katt! :laugh: Jag har en gammal, säkert 15årig, kastrerad hankatt, som vi tog hand om då vi flyttade...
Svar
6
· Visningar
15 565
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Vänder mig hit för att få hjälp, har åtagit mig att för en tid (en dag eller ett år vet vi inte) att ta hand om kompisens hund. Det är...
Svar
6
· Visningar
1 654
Senast: Glimfeather
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp