McMarco

Trådstartare
Finns här någon som har tips på en bra pall att ha i stallet/ridbanan. IKEA har ju haft en toppenbra, stadig som knappast välter när man kliver upp på pållarna. Men jag kan inte hitta den på deras hemsida längre.. har den utgått :eek: ?? Vad ska man göra då om man varken kan eller vill snickra själv?

Sv: Pall

Själv har jag ett stycke stubbe/huggkubbe som pall. Funkar utmärkt! :)

Jag har en platt bautasten som funkar utmärkt:bump:. Gubben svär ve och förbannelse över denna då han tycker att den är ivägen. jag tycker den är toppen, står sig utmärkt även i ur och skur.:D

Jag har en platt bautasten som funkar utmärkt:bump:. Gubben svär ve och förbannelse över denna då han tycker att den är ivägen. jag tycker den är toppen, står sig utmärkt även i ur och skur.:D

Bautasten låter toppen, lite jobbig att flytta runt bara :laugh:

I ett av mina gamla "sköthäststall" hade vi en gammal målad trappa från en förfallen sommarstuga som hörde till gården. Den var löstagbar, så jag gick bort till stugan, hämtade den och ställde den vid stallet - TOPPEN!!!

Du har ingen granne med "racklig trappa", som du kan hämta? Sen får du se oskyldig ut och säga... Men, men... jag trodde den var övergiven... =))

Jag har en sån här (i svart): http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10118184

I plast, så den tål att stå ute i ur och skur. Fast i storm får man ta in den i stallet, annars vet man inte var den hamnar. :p

En sån där har jag med. :D:bump:
Den är jättebra och praktisk.
Brukar ha med den när jag åker på tävlingar...då agerar den som
vattenhink, uppsittningspall, bord vid fika eller sittpall helt enkelt...älskar den. :love:

Va?! Finns bautasten på riktigt, trodde de bara existerade i Asterix.

Själv så har jag en fin-fin ekstubbe.

Jag har en från Biltema i plast med två trappsteg och ett handtag som gör den väldigt lätt att bära med sig. Det finns ett litet fack på den också där man tex kan lägga hovkratsen om man inte vill asa med sig halva underlaget in i stallet... :D

Men, där är den ju!!! :banana: Som jag letat på hemsidan utan att hitta den. Jag behöver en ny nere på ridvolten eftersom den gamla murknat och gått sönder. Visserligen borde stallägaren köpa en ny, men jag vill inte vänta på våren 2037 ;) Det känns vingligt och lite farligt att kliva upp på hinderstöden som jag gör nu :grin:

Tack!!

IKEA-pallen har jag med och har lackat den med båtlack. Håller sig fin hur länge som helst. Ett bra tips till nästa pall.

Jag har en Oddvar! :love: Världens bästa pall!
Dock tycks jag inte finna den på deras hemsida...

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 100
Senast: MiniLi
·
Hemmet Min hund är gammal och har ont i lederna, och jag försöker underlätta livet för honom. Jag vill hitta låga pallar som jag kan ställa...
2
Svar
30
· Visningar
1 588
Senast: Rie
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 280
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 536
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama