Hej alla. Jag har börjat med paletter igen efter 8 månaders uppehåll pga sjukdom då de fick dö.
Det jag vet nu är att jag inte ska jättemånga utan fundera över vilka som är finast. Jag vet dessutom att jag har massa lampor och små växthus som ska bort. Nu får fönstren och två små VÄXA hus räcka.
Sedan höll jag på att tappa hakan över priserna. Vad har hänt? I somras köpte jag en Mariposa för 800 och nu får du en för 50. Fått Fritz och Susanne gratis. Och YM Solero Regnbågsfröisen gratis. Jag har däremot köpte China Rose idag för jag älskar den och sticklingarna var perfekta. Det är jättekul men det verkar vara borta med tex sticklingar för flera tusen som det var ofta för bara ett år sedan. Undrar hur de som levde på enbart sticklingar klarar sig nu.
Hursomhelst så ska jag ta mig an detta på en nivå. Det ska bli iättekul@!
Ja nu verkar det bara vara enstaka auktioner på nya sorter som kryper över 1000-lappen. Det finns ju några dyrgripar som folk sitter på, men jag ser en jättestor skillnad på priser nu bara jämfört med i våras. Väldigt många säljer sticklingar med VÄLDIGT varierande kvalitet på både sticklingen och packningen. För några dagar sedan fick jag hem tre sticklingar som personen packat i kraftpapper Ingen bubbelplast. Sticklingarna var helt lealösa och pappret hade sugit åt sig all fukt.
Vad ärt det för lampor du ska göra dig av med? Och vilka sorter får stanna?