Och här är mins mamma (som står mörkare än vad min gör)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fin Tycker inte den liknar China Rose, även om din mammas var mer lik. Postade i en annan grupp jag är med i, och de hälsar att den är för blek för att kunna bestämma säkert. Ställ i fullt ljus
Fin Tycker inte den liknar China Rose, även om din mammas var mer lik. Postade i en annan grupp jag är med i, och de hälsar att den är för blek för att kunna bestämma säkert. Ställ i fullt ljus
Den står tyvärr redan i mitt ljusaste fönster (västerläge), och den får mer sol än moderplantan! Den blir rödare ju mer sol den får verkar det som
Det är ingen missuppfattning De finns i en väldans massa sorter, och om man låter två blomma samtidigt kan man få fram nya varianter. Det finns dock en hel del regler om man vill namnge dem!För en ohygglig massa år sedan köpte jag en påse frön och sådde palett blad. Fick massor av olika varianter.
Från den tiden kommer min (miss-)uppfattning att de är lätt att korsa och att det finns oändliga mängder varianter?
De som stått ute hela säsongen klarar ner till +5, annars brukar man ha +10 som gränsHur låg temperatur klarar palettblad utomhus?
Okej, tack!De som stått ute hela säsongen klarar ner till +5, annars brukar man ha +10 som gräns
Mina mår fint, haft ner mot 2,9De som stått ute hela säsongen klarar ner till +5, annars brukar man ha +10 som gräns
Svårt när de är så små, men skulle tippa på Wizard scarlet, Oxford Street, Abbey road och möjligtvis Dipt in wine! Men lättare att se närmde vuxit på sig liteOkej, tack!
Tittar på sticklingar på tradera, någon som kan identifiera dom här sorterna?
Visa bifogad fil 18823
Samma gissningar som jag har fått i en palettgrupp på Facebook, förutom att dom sa honey pie istället för oxford streetSvårt när de är så små, men skulle tippa på Wizard scarlet, Oxford Street, Abbey road och möjligtvis Dipt in wine! Men lättare att se närmde vuxit på sig lite
Jag brukar sätta dom i vatten någon vecka. Brukar ta runt en vecka innan det börjar dyka upp rötter. Brukar ha dom i skuggan inne under tiden dom rotar sig. När dom har ordentligt med rötter brukar jag plantera, dom är inte så kinkiga!Jag snodde ett par sticklingar från en planta men dom verkar inte vilja få rötter. Hur lång tid brukar det ta?
Bör man tänka på nåt speciellt när man tar sticklingar?
Tack! Då får jag vänta ett lite tag till!Jag brukar sätta dom i vatten någon vecka. Brukar ta runt en vecka innan det börjar dyka upp rötter. Brukar ha dom i skuggan inne under tiden dom rotar sig. När dom har ordentligt med rötter brukar jag plantera, dom är inte så kinkiga!