Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha! Ja de blir lite träiga efter ett tag, men då kan man göra sjukt snygga träd av dem! Men det är klart, det kräver ju lite pysselJag har emellanåt. De är verklligen jättefina.
Men jag tröttnar på dem för de måste föryngras stup ett eftersom de växer sig stora och fula. Det är bara unga ex som är snygga. Så det brukar sluta med att jag slänger den. Eller att den självdör....
- jag har ett gäng växter som är gamla och helt i min smak. Som bouganvillean som jag köte runt 1982, och fredskallan min mor fick när hon låg på BB med mig.
Jättefina! Men SMÅ?Jag började samla och insåg att dom förökade sig alldeles för fort, så jag har slängt ut en del, som får dö/säljas till hösten. Behåller bara China Rose och låter dom bli enorma, tycker att det är charmigt.
Bild på några av dom mindre.
Visa bifogad fil 17940
Inte det bästa ljuset just nu, men fönstret är i alla fall 135cm högt.. och dom växer fortfarande fort. måste nog tukta dom lite snart. Har klippt bort ganska mycket blad, dom var oerhört täta innan. Det var bara små skott i april tror jag det var..Jättefina! Men SMÅ?
Skulle ju hemskt hemskt gärna vilja se bilder på dina stora nu!
Men herregudInte det bästa ljuset just nu, men fönstret är i alla fall 135cm högt.. och dom växer fortfarande fort. måste nog tukta dom lite snart. Har klippt bort ganska mycket blad, dom var oerhört täta innan. Det var bara små skott i april tror jag det var..
Visa bifogad fil 18029
Eller, så frågar du när du är hemma hos någon som har palettblad om du får ett skott. Så länge det inte är mitt i vintern brukar det inte vara några problemMen herregud
Nu blev jag extremt sugen! Jag är ju en pelargontjej egentligen men tycker det är så roligt med växter som blir stora så fort. Kanske måste kika lite i blomsterbutiken i framtiden
Du har en bra, rak grundstam och klipper alla grenar och blad från sidorna helt enkelt.Jag är också sugen på att stamma upp nr China rose. Hur gör man?
Min friserade jag stenhårt så att endast grundstammen och en krona återstod. Man kan också fixa ett träd redan från start genom att kontinuerligt nypa bort sidoskott på stammen. När plantan är så hög man vill ha den toppar man den så att den grenar sig - det blir sedan kronanJag är också sugen på att stamma upp nr China rose. Hur gör man?
Jag har stora skott att sälja för 20kr/styck
Oh! Det måste jag göra med en av mina!
Kanske någon kan ge tips om varför en av mina palettblad tappat färgen?
Jag köpte en stickling på Tradera, 'Velvet Lace'. Ställde den dock för soligt/varmt (tror jag) så den brändes i bladen och de rödare färgerna försvann. Har sen testat nya lägen och nya blad har vuxit ut, men den är fortfarande bara grön, trots att den var mörkröd när jag köpte den.
Mina andra (vet ej sorter) är inte alls så kinkiga som denna utan har fin färg och växer bra i både söder-, norr- och västerläge...
Någon som har förslag på hur ska jag tänka med och placera den kinkiga? Och varför kommer inte färgen tillbaka?