Pålagringar på bogleden!

linzan

Trådstartare
Nån som har en häst med detta?
Jag funderar på att köpa en shettis men grejen är att denna häst har detta, han ska bara ut o promeneras lite med o så, tror ni det är lugnt?

Min hovslagare berättade om en shettis som nu hade pålagringar i bogleden (men det finns ingen led i bogen utan den sitter i armbågen eller vad man nu säger), den är i alla fall jättehalt och ägaren vill inte ta bort den. :(
Varför inte köpa en annan shettis? Det skulle jag ha gjort.

Jag blev så fäst vid denna och den gick så bra ihop med min häst (inte många som gör det), den är absolut inte halt eller så men den har varit behandlad för pålagringarna, han hade svårt att gå då! Men som sagt nu har han inga problem med det!

(men det finns ingen led i bogen utan den sitter i armbågen eller vad man nu säger),

Det är klart som korvspad att hästar har bogled. Överarmsbenet ledar mot bogbladet.

Dom sa iaf att det var pålagringar på bogleden, är inte så insatt i alla leder och muskelgrupper!

Jamen det var Dragonfruit som påstod att hästar inte har ngn bogled,vilket är fel -

men det är nog dumt att köpa en ponny som inte är helt frisk

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 346
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
660
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
373
Senast: animalasia
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 367
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar