Pålagringar + lös benbit

P

plarsson

Hur är det med en häst som har pålagringar på båda frambenen och en lös benbit i det ena? Dock vet jag inte hur illa benbiten sitter.. Hästen är 1,5 grader halt på ena och 3 på det andra..
:cry:

Vad är bäst för hästen? Att få vandra vidare?
Eller kan den bli en härlig skogskompis och gå lättare träning?

Sv: Pålagringar + lös benbit

Var sitter pålagringarna? Var sitter de lösa benbitarna? Hur gammal är hästen? Är den halt rakt ut eller efter böjprov? Vad har hästen använts till/vad ska hästen användas till? Behandlad? Behandlingsresultat?

Kanske får du bäst svar av den veterinär som har behandlat hästen. Svårt att svara på din fråga, då du lämnat väldigt lite information.

Vet tyvärr inte exakt var pålagringarna sitter, vet endast att dom är på frambenen. Hon är svullen strac ovanför kotorna så troligen där. Hon är född 1996, haltar på rakt spår utan böjprov. Hon har gått som ridskolehäst i snart 2 år. Hon har blivit behandlad men eftersom dom hittade pålagringarna och benbiten blev hon utdömd.. :cry:

Låter dystert, eftersom hon också är halt "rakt ut". Kanske bättre att hästen får sluta sina dagar... tyvärr... men bästa svaret får du nog ändå av den behandlade veterinären! Lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 534
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 551
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Hur ser prognosen ut för en fyraåring som har lösa benbitar i båda armbågarna? Han är påtagligt halt trots att han har gått på olika...
2
Svar
20
· Visningar
3 428
Senast: Fibusen
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka