Pålagringar i kotleden

Glimris

Trådstartare
Skulle ni köpa en häst med pålagringar i kotleden pga långvarig hälta men nu ohalt? Till lättare ridning.

Sv: Pålagringar i kotleden

Nej.
Jag har däremot gjort det men skulle inte göra om det och skulle inte rekommendera någon att göra det.
Det är väldigt lätt ridning på den hästen dessutom. Vi har kanske galopperat 10 gånger på 7 år. Mest bara skritt och egentligen mest bara promenader.

Sv: Pålagringar i kotleden

Vilken tur att jag inte köpte den hästen....även om den verkar vara en bra läromästare till barnen.

Liknande trådar

Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
495
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej, Vi är sugna på att köpa en fantastisk ponny, men som har s.k pålagringar på SI-leden. Den har aldrig uppvisat problem pga detta...
Svar
17
· Visningar
1 815
Senast: Strandad
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 600
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna