Paketproblem?

Kamomilla

Trådstartare
Får en smsavisering om att jag har ett paket att hämta på Posten. Adressen står så fint i smset också, problemet är bara att på den adressen är det en ödetomt. Brevbärarkontoret ligger på tomten bredvid, dvs en annan adress.
Ytterligare förvirring uppstår när jag gör en paketspårning via deras hemsida, där står det att paketet finns på deras utlämningsställe, dvs ICAbutiken :meh:

Så var finns mitt paket? Ödetomten? Brevbärarkontoret? ICA?

Så var glada om ni får er egen post och inte grannens, posten verkar inte ens veta adressen på sina egna kontor eller var de skickar paketen då systemen verkar osynkade :banghead:
 
Sv: Paketproblem?

Jo, jag brukar hämta paket på ICA och då även med smsavisering. Men då står det ICA i smset.

Har även mailat min frågeställning till postens kundtjänst för att se vad de har för svar :D
 
Sv: Paketproblem?

Det är ju det som är det intressanta :) Ica loggar in paketet som anlänt till dom och jag får ett sms som säger att jag ska hämta det på ett helt annat ställe :eek:

Kommer att hämta ut mitt paket på ICA i eftermiddag dock.

Och så har vi de som kanske litar på vad som kommer i smsaviseringen, brevbärarkontoret stänger 10 för utlämning. (de har körkortsutlämningen vet jag, ev. något annat också)
 
Sv: Paketproblem?

Åk till ICA i samband med annat ärende (typ köpa mjölk :p) och kolla om paketet är där - är det inte det så provar du brevbärarkontoret. Rent logiskt borde ju paketet inte ligga på ödetomten :p


... Kan erkänna dock att jag ser framför mig en enorm ödetomt med ett litet paket i mitten :rofl:
 
Sv: Paketproblem?

Ja ibland förstår man ingenting, har en liknande händelse. Har fått brev från vårt elbolag att jag måste kontakta dem inom några dagar inför vår flytt som kommer ske omkring 1 nov, ringer på handläggarens telefonnummer får en röst i luren från Telia (tror jag det var) som säger att numret har upphört, ingen hänvisning finns.... Snacka om noll koll,
 
Sv: Paketproblem?

Paketet uthämtat på ICA.

Nu inväntar jag bara svar från Postens kundtjänst om varför deras information som kom i smset var så uppåt väggarna fel.
 
Sv: Paketproblem?

Kan väl inte vara mänskliga faktorn ;)

Då har någon varit inne och mixtrat med datorsystemen då aviseringen till min telefon sa en sak och den på nätet sade en annan.

Har fått svar från postens kundtjänst, eftersom jag hämtat ut paketet så finns det inte något problem enligt dom.

Jag svarade på mailet med en upprepning av mina frågor om varför jag fått felaktig information i smsaviseringen, både avseende var paketet fanns och adressen till postkontoret.

Så nu inväntar jag det svaret. :D
 
Sv: Paketproblem?

Då har någon varit inne och mixtrat med datorsystemen då aviseringen till min telefon sa en sak och den på nätet sade en annan.

Har fått svar från postens kundtjänst, eftersom jag hämtat ut paketet så finns det inte något problem enligt dom.

Jag svarade på mailet med en upprepning av mina frågor om varför jag fått felaktig information i smsaviseringen, både avseende var paketet fanns och adressen till postkontoret.

Så nu inväntar jag det svaret. :D

Stackars dom , dom vet inte vem dom bråkar med :D:rage:
 
Sv: Paketproblem?

Sommarjobbare! :D

Men vad har en sommarjobbare att göra i det automatiska datorsystemet?


Varför jag fått felaktiga uppgifter i smsaviseringen fick jag inte svar på, men de beklagade det.
Och varför adressen var fel på postens eget kontor kunde hon inte svara på.
 
Sv: Paketproblem?

*kl*

Jag är fortfarande besviken över att paketet inte låg på ödetomten.... Postens nya självutlämningssystem liksom:D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp