Pajat mellanslag!

Smalle

Trådstartare
Råkade fastna med en tråd av tröjan under mellanslagstangenten, ryckte till innan jag fattade var den satt fast med resultatet att mellanslagstangenten lossnade på ena sidan. Eftersom det är en laptop antar jag att jag måste lämna in hela datorn för att få det fixat. (Och jag måste verkligen få det fixat, pallar inte att sitta och banka på mellanslaget för att det ska funka..)

Så nu till mina frågor:
Hur länge tror ni man får vara utan datorn om man lämnar in den?
Hur mycket kan det kosta? Kanske är ekonomiskt försvarbart att bara köpa ett nytt "vanligt" tangentbord och koppla in även om det är ganska onödigt och utrymmeskrävande?
Och en sak jag kom på nu, var lämnar man egentligen in sin dator om nåt skulle bli fel? Affären jag köpte den hos har slagit igen, har kollat på "märkets" hemsida men det verkar inte stå mycket matnyttigt om såna saker där...

Tacksam för svar :p

Sv: Pajat mellanslag!

Jag har satt dit tangenter själv (även det en laptop), gick alldeles utmärkt. Efter lite närmare efterforskningar och stora funderingar så kom jag på hur och var de skulle sitta.

Hmm, försökte pilla tillbaka den så gott det gick, men det verkar som att den har varit limmad eller nåt innan! Gick inte att få tillbaka den som den var, varken med list eller våld :p

Aha, för mina tangenter hade ngt trixit kors baktill i plast som skulle tillbaka in i fästen.

Ok! Skulle ju faktiskt kunna vara det som är felet, måste kolla lite noggrannare.. vore ju smidigt isf! Men eftersom jag ryckte tråden "rakt ur" och det inte verkade som att jag liksom krokade loss nåt så vete fasen.. =/ Ska ta en bättre titt iaf!

ring toshiba sverige och be supporten om ahn akn beställa ett nytt tangentbord åt dig för självkostnadspris och frakt då? brukar inte vara så svårt att byt tangentborden. brukar sitta fast med 3/4 piggar (dell, fujitsu, pacard hell mfl) allt i clips genom att andra paneler sitter skruvade (oftast compaq/hp mfl). de kanske tom kan skicka med instruktioner för hur du kan byta. vem vet, det kan inte gå sämre än att de hänvisar dig till en serviceverkstad.

ring hit, de borde veta mer om vart du ska vända dig, säg bara att du skulle vilja köpa ett nytt tangentbord till din bärbara dator, en qousimo g20 eller vad du nu har. lycka till!
Toshiba TEC Nordic AB - Stockholm
Tel. 08-734 34 00
Sundbybergsv. 1, Box 1374, 17127 SOLNA

Senast ändrad:

Försök att ta bort hela mellanslaget så ser du hut det ska sitta.. jag har tagit bort alla mina tangenter några ggr då ja äter vid datan och mkt hamnar under så dom blir tröga..

Oh, tack! Vad bra! :bow: :bow:

Hittade bara nåt supportnummer som inte gick att ringa från mobil (har ingen vanlig tfn) så det sket sig ju. Då får jag höra med dem då!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka