Paint/Quater avel

P

puffsnurran

Är det vanligt att man betäcker 2 åringar och att dom alltså får sitt föl redan när dom är tre år?

Sv: Paint/Quater avel

Jag har samma erfarenhet.
Men en bekant har av någon hört att det är helt ok att betäcka sin 2 åriga quater. Dom rids ju in tidigare än andra raser osv.

Jag blev förvånad men kan själv inte mycke om rasen och tänkte att det kanske var vanligt.

Nej, dom är ju långt ifrån färdigväxta själva, så det är lämpligare att åtminstone vänta något år till.

Jag har samma erfarenhet.
Men en bekant har av någon hört att det är helt ok att betäcka sin 2 åriga quater. Dom rids ju in tidigare än andra raser osv.

Jag blev förvånad men kan själv inte mycke om rasen och tänkte att det kanske var vanligt.

Det är inte vanligt. inte i sverige iallafall. varför skulle man göra det, som qtrsforpleasure sa är dom absolut inte mogna för det och jag vet inte heller någon som har gjort så...

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
8 113
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Kanske finns några fler fästingmagneter här.. Min mamma drar till sig fästingar utan dess like, vi bor i ett nästan extremt...
Svar
1
· Visningar
229
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross