Paint Championatet!

B

Brave_pepsi

hej e där nån som var på Championetet i helgen, sj tyckte jag att det var katastrof att där inte var fler anmälda. sj hade jag en lyckad helg. vann Youth Halter geldings all ages med min ett åring och Showmanship Youth!! trail i hand var jag inte så nöjd med, men min lilla Pepsi var jätte trött!

Sv: Paint Championatet!

För att vara en ren Paint tävling var det väl rätt gott deltagande?? Eller har jag fel?:confused:

Nä du har absolut inte fel har jag hört!!!
Så gott som alla grenar var ju till och med, vad de kallar, en poäng gren.
Så för att vara en ren paint tävlingen tycker jag det e kanon. Sen var det visst en hel del Breedingstock med vad jag hört....

jag vet inte om ni räknat typ 35 anmälda som mycket på ett championat när där finns typ 1000 paintar i sverige.... i staffanstorp när det "bara" var 1*APHA show var där över 40 anmälda.

Grattis till era fina placeringar! Jag tycker det var en trevlig helg med härlig stämning. Men visst hade man önskat fler anmälda. Kanske berodde det på att det i år var lite sent, en månad senare än vanligt. SPHA fick ju lov att flytta tävlingen då några bokat in Staffanstorpstävlingen exakt samma helg som Championatet var utannonserat och det var ju lite olyckligt...

Men en trevlig helg blev det tycker jag! Och medaljerna var ursnygga!

jag vet inte om ni räknat typ 35 anmälda som mycket på ett championat när där finns typ 1000 paintar i sverige.... i staffanstorp när det "bara" var 1*APHA show var där över 40 anmälda.

Hmmm skumt att det kom "så" många fler till en 1*APHA show i lilla skåne... Vad e det som händer??
Eller har jag fel i att en 2*APHA ger betydligt fler poäng... Å så gott som alla klasser i Skövde var ju poängklasser....

nja det är väl runt 800 reggade paintar i sverige och det var 35 anmälda :P

jo jag var dit en stund, hade varit på praktik hos en tränare så följde med henne, hann tyvärr inte se mer än haltern...

Det var fler anmälda än 35. Jag tror det varr unt 50ekipage. Det var ju 40 redan någon vecka innan. Å skittrevligt var det.
å som sagt, tror att det spelar roll att man tvingades flytta tävlingen pluss att de "gamla styrelsen" bojkottar nya. Det vanlia barnsliga tjafset med andra ord. Fina priser ochh trevlig stämning. De som inte kom, missade något.
Jackpot

Det var fler anmälda än 35. Jag tror det varr unt 50ekipage. Det var ju 40 redan någon vecka innan. Å skittrevligt var det.
å som sagt, tror att det spelar roll att man tvingades flytta tävlingen pluss att de "gamla styrelsen" bojkottar nya. Det vanlia barnsliga tjafset med andra ord. Fina priser ochh trevlig stämning. De som inte kom, missade något.
Jackpot

Klart de var fler än 35 ekipage där....
Håller nog med dig att det var närmare 50....
Att det finns enligt vissa 800 å enligt andra 1000 reggade paintar i sverige å de tycker att det e lite på paint tävlingar kan ju bero på att många äger en paint för de helt enkelt gillar rasen och inte vill tävla...

Har ni läst det senaste på spha´s hemsida, paintinfo & Stallmagasinte??? Kul för de som kämpar i SPHA!!!

Jag hade i alla fall tevligt där.. :D Sen så var det ju kul att få ett ansikte på dig.. ;)

Jackpot

Ja, nog var det mer än 35, har dålig koll på exakt hur många... :D
Jag skötte ju bara priserna.. ;) Vilka klasser var du med i? Vad heter din häst?

mycket möjligt att det var fler än 35 ;D men det var de senaste jag hörde =)) men vore ju roligt om ännu fler hade varit där!

I programmet var anmält 37 hästar och där var nogon som inte kom.

Ha, kan väl säga så här. Jag vann inga täcken ialalfall, fast jag hade gärna gjort.
Jackpot

men hur många efteranmälningar.. då jag sist var i sekriatet var det 2efteranmälningar.

Jag var där och hade nog inte missat noget om jag inte var kommit.

Jag tror inte det var fördi dom hade lagt det så "sent" att där inte kom fler, eller att "gamle styrelsen" bojkottar...

Jag vet att jag roder i ett gettingbo nu :angel:... men för fan "suck it up and get over it!"
Där är väl grens för hur lånttid man kan ge "gamle styrelsen" skuld för allt. Om dom har så mycke magt, så tar dom väl snart över Sverige... eller Europa... eller... eller...:eek::eek:

För att fatta det kort så gör de allt för att sätta kroksben för den nya.... Mer tänker jag inte skriva här... :cool:

hej. kul att se ett ansikte på dig också.. tycker tävlingen var bra annars... lite förvirring bara men det har löst sig nu..tycker det är tråkigt att folk skriver en massa på hopp på detta forumet istället kan ni ju kontakta dom drabbade personerna och säga vad ni tycker om dom....eller

Liknande trådar

M
Western Oj oj, Igentligen vet jag inte vad jag gett mig in på och därför frågar jag er om hjälp. Dum som man är lät man sig övertalas (eller ja...
Svar
3
· Visningar
1 381
Senast: Nelly
·
B
Western hej vi e två tjejer som ska åka till skövde nästa helg med våra ett åringar och tävla på Championatet! är där fler än vi som ska tävla...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: cowsense
·
Western Vi börjar med dag 1, clinic: Förmiddagspass, efter gemnsam uppvärmining med böjning, ställning och flyttning så delades vi in i grupper...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: Sellan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka