Pälssättning och tillskott (utbruten ur Dressyrsnack)

JohannaB

Trådstartare
Jag upplever min häst lite öm i huden, pälssättning på gång gissar jag?
Det är ju bara protein som det finns bevis för ökat behov av men har ni någon annan huskur på lager som ni tycker fungerar?
 
Jag upplever min häst lite öm i huden, pälssättning på gång gissar jag?
Det är ju bara protein som det finns bevis för ökat behov av men har ni någon annan huskur på lager som ni tycker fungerar?
Jag håller med om b-vitamin. Vår fjording får hippo protein plus eftersom den är låg i stärkelse och trikems b-vitamin. Tycker att även om han sätter päls nu så är den inte sådär lång som den brukar utan mest tät så på något sätt hjälper det :up:
 

Liknande trådar

Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag började borsta min häst idag så märkte jag att han är väldigt öm på höger sida nertill vid halsfästet...
Svar
7
· Visningar
551
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 651
Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 214
Senast: TinyWiny
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
16 906
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Avmaskning FAQ (Läs här först del 2)

Omröstningar

Tillbaka
Upp