Paddocksunerlag-Sand, Täckbark??

nexxa

Trådstartare
Vi har haft sand som underlag i paddocken i förra stallet.Tyckte det var helt okej.Hörde häromdagen att någon anväder sig av vanlig täckbark? :confused: Är det ett bra underlag?
Jag kommer vilja anlägga en mindre paddock som kommer användas ett fåtal gånger i veckan för lite skritt och trav, mest på vintern också när man kommer sent och hästen behöver röra på sig..Kan man ha vanlig sand eller täckbark?

Sv: Paddocksunerlag-Sand, Täckbark??

Om den skall användas vintertid kanske gummiflis vore ngt? Fryser ej. Sand och täckbark ger väldigt fint underlag på tex dressyrbanor. Dammar oxå något mindre. Vet ej hur tjockt lager men tippar på åtminstonde 20 cm, beror på underlaget i övrigt.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Paddocksunerlag-Sand, Täckbark??

att tänka på med täckbark är ju att det är ett organiskt material, trä, och detta borde betyda att det sakta men säkert bryts ned... fast sand har ju iofs också en förmåga att försvinna med åren :crazy: annars tycker jag täckbark är ett trevligt material att rida dressyr på.

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 930
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 693
Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 860
Senast: JohannaB
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 308
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar