Paddockridning?

M

marie ireholt

Har ett 8-årigt arabsto som jag tycker om att träna med.Brukar rida henne 20-30 min varje gång i paddock avslutar med en tur i skogen.Har inte märkt att hon tycker det är tråkigt.Hon är fortfarande lite dåligt musklad efter vinteruppehållet så jag rider mycket lösgörande skrittarbete på henne.Är det för mycket att rida henne varje gång i paddocken?

Sv: Paddockridning?

Jag skulle inte rida så mycket i paddocken. Men, å andra sidan så avslutar du ju varje sånt pass med skogsridning så hästen tycker nog att det är en god belöning i sig.

Om hästen är omusklad skulle jag rida ute i skog och mark och samtidigt jobba med det jag gör i en paddock. ;)

Sv: Paddockridning?

Jag håller med Piraja där. Att du rider ut i skogen efteråt är ju en belöning i sig. Men å andra sidan, alla grejer du gör i en paddock kan du göra i skogen. serpentiner runt träd, skänkelvikningar från vägkant till vägkant, trava över trädrötter mm. Och dessutom blir träningen roligare. och hästen har lättare för koncentrationen, för om den inte koncentrerar sig finns risken för att den ska snava på en trädrot eller dylikt! Sen är det ju lugnt och skönt i skogen, inga bilar eller sånt som stör. men sen märker du ju också på hästen om hon trivs och har det bra!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 208
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 554
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: Bison
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 672

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar