K

knasenknas

..jag vill så gärna ha en paddock här hemma.
så jag har klurat ut lite vart man skulle kunna ha den.
vi har 4 hagar, eller 1 jätte stor, alltså vi har delat in den i 4 olika.
så vi har en ganska stor iallafall tillräcklig hage som 3 stora + 2 mini hästar har gått nu på vinterna, fast dom små har haft en jätte stor hage vi har delat in så dom har kunnat gå i 3 hagar, den fjärde hagen har vi sparat till sommaren. så i den minsta hagen som hästarna i stort sett bara går igenom på sommaren har jag tänkt att man skulle kunna ha en paddock, men jag måste veta det minsta måttet för att man ska kunna rida normalt i en paddock??
eller tror ni att jag är helt ute å cyklar med den här ideén?
det kankse inte är bra att ha en paddock i hagen?
vad tycker ni?
:confused:

Sv: paddock..

det går bra att ha en paddock i hagen, om den är inhägnad.

vår paddock har måttet 25 X 55 meter ca.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 815
Senast: Badger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Anläggning Familjen har 3-4 hektar skog som vi inte riktigt vetat hur vi ska ta tag i sen vi flyttade in för 8 år sen och var orörd i minst 10-15...
Svar
7
· Visningar
1 201
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix