Paddock staket, vad rekommenderar ni??

S

summerwind97

Vi håller på att fixa paddock som nu snart är klar, ett sista lass med grus återstår! Men sedan är det staket som måste upp! Tanken är i första hand att den skall användas för ridning givetvis samt longering mm men har även tänkt att hästarna skall kunna få gå in där när det är mkt blött ute.. har en grus hage utanför stallet precis där de kommer att få sin mat osv så det kommer ej att vara i paddocken.
Har haft många funderingar på vilket staket jag skall välja, har kollat in A-staketet och kollat lite länkar om det och sett/läst både för och nackdelar, har även funderat på både att göra eget trästaket och att "bara" sätta upp vanliga staket stolpar med 4 cm band runt om då kan jag ju även sätta på strömmen vid de tillfällena som de kommer ha möjligheten att gå där. Vi har två d-ponnyer och en shettis på dryga 90cm så det måste ju vara relativt lågt i nederkanten, hon är ingen rymmare men sitter ev brädor för högt upp kanske hon ser sin chans... Hur har ni gjort med era paddockar och vad har ni för staket? Har ni även några bilder så vore det super kanske kunde vara en hjälp på traven!

Sv: Paddock staket, vad rekommenderar ni??

vi har ett vanligt vitt trästaket med stolpar och två slanor. ser snyggt ut och är stadigt.

Sv: Paddock staket, vad rekommenderar ni??

Vad är det för dimensioner och material ni har använt er utav?
Storlek och ungefärlig kostnad?

Liknande trådar

Anläggning Jag har nyligen flyttat till en liten gård och planen är att mina hästar ska flytta med upp hit i sommar. Än så länge är de kvar hos min...
Svar
6
· Visningar
1 347
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 281
Gnägg En fråga: Denna sommar har jag arrenderat en sommarhage på ca 1,5ha. ca 600m staket runt hagen. Vi satte upp staketet i början av...
Svar
12
· Visningar
1 669
Senast: Smulan75
·
Anläggning I främst en av våra hagar så springer älgarna ner staketet varje höst. Vi har provat att sätta plastband över själva staketet, lägga...
Svar
8
· Visningar
1 574
Senast: Maléne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama