natasjachristensen

Trådstartare
Hejsa

Vi har en paddock på 35*50 m med et grus underlag. Der er dræneret
men det fungere vist ikke så bra mere, da der komme en del vatten på når det har regnet.

Jeg ville høre om der er nogen der ved om man kan lægge paddex direkte på grus?? Der er ikke så meget grus i paddocken.

Er lidt i tvivl om paddex bliver for fast og hård at hoppa på?

Hvad er jeres erfaringer?

Sv: Paddex

jag vet inte om det går att lägga uppe på grus, men ring och hör med leverantören dom har säkert koll.
min erfarenhet av paddex är inte så jätte stor, men i paddocken i grannstallet la dom i det i sommars och jag upplever det som väldigt tungt och mjukt. hästen sjunker ner långt i det. men det kan ju bero på att det är relativt nytt, det kanske sätter sig bättre efter ett tag.

Sv: Paddex

paddex är inte ett dugg tungt! då har dom anlagt banan väldigt fel. :crazy: min blev klar i april, och den är helt super att rida på, mkt bättre än sand. absolut inte tungt och djupt, det har heller än tendens att bli hårt om man inte sköter det.

man kan lägga det på grus men helst ska det läggas direkt på lerjorden, eftersom det ser en kemisk reaktion mellan paddex och lera, och det är detta som dannar sviktlagret i banan.

kan läsa mer på www.merox.se

Liknande trådar

Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 216
Senast: Lobelia
·
Utrustning Jeg vil gjerne høre erfaringer med Equito baselayers. Er de tykke eller tynne i stoffet. Fleece for inni? Puster de? Hvor elastiske...
Svar
0
· Visningar
362
Senast: MimmiNO
·
Övr. Hund Behøver hjelp og synspunkter. Skriver på norsk så blir det minst feil. Jeg og samboeren fikk oss ny hund for 6 år siden, en da 9 mnd...
Svar
4
· Visningar
1 327
Senast: Bison
·
Hästvård Jeg har en 17 år gammel kaldblodshingst som aldri har vært alvorlig syk. Han snørrer iblandt, ved f.eks. ekstreme værskifter i...
Svar
2
· Visningar
1 050
Senast: StallLojo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama