Paddex som ridhusunderlag?!

P

pys1

Hej! På anläggningen som jag står på så har dom lagt paddex i ridhuset!!! Det är som att rida på en hård grusväg, fruktansvärt. Är det någon som har erfarenhet när det gäller paddex? Går det att få bra? Och hur gör man för att få det sviktande? Eller är det bara att Flytta därifrån?( trivs bra annars) :(

Sv: Paddex som ridhusunderlag?!

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av Paddex, har bara läst om det lite granna på nätet.
Men har du ens föreslagit att du tycker att underlaget är dåligt, vad har de andra inackorderingarna haft för åsikter om underlaget?

Kanske finns det fler som inte trivs med det och ni kan byta, jag personligen tycker ju inte att du ska flytta från stallet pga. underlaget, om det trivs bra i det i övrigt.

Sv: Paddex som ridhusunderlag?!

Hårdheten på banan ska ju regleras via att man harvar den med jämna mellanrum. Har den harvats något då ?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
625
Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 296
Senast: EZMK
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 070
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar