Paddex plus sand

Centaur

Trådstartare
Är det någon som har lagt ett lager sand ovanpå befintlig paddexbana? Funkar det eller blir det helt tokigt?

Min ridbana ser nu ut som en frusen sjö och har så gjort i veckor efter att det regnade och sen frös... Det är verkligen spegelblank is, går inte ens att skritta på den med broddar. :crazy:

Funderar på om det skulle gå att lägga på sand (+lite salt så sanden fastnar i isen) så det går att rida där?

Sv: Paddex plus sand

Köp salt och sprid ut. Jag har endast spåret (2 meter brett) uppsaltat nu. Går åt ca 100 kg för att få det mjukt. Krattar efter jag ridit och strör på mer om det regnat. Rider i alla gångarter.

Jo salt har jag användt men det hjälper inte ett dugg nu tyvärr, det är flera cm tjock is! :crazy:

Jag tror du kommer förstöra din paddexbana om du lägger sand på den`?

Ring Merox och kolla :idea: vad som kan hända ,vet ju att du varit nöjd med din paddexbana innan .

Mia

Ja, det är ju det jag är orolig för. Men så mkt sand hade det inte behövt vara, om man hade lagt någon cm på spåret bara så att det går att rida lite. Och när det äntligen töar sladda in det i paddexen.

Har skickat mail till Merox men inte fått något svar än. Dom tycker nog att jag ska lägga mer paddex istället men det är inte ekonomisk försvarbart pga den extremt höga fraktkostnaden. Så det är sand/stenmjöl eller inget.

Hoppas på REGN!!! :p

Liknande trådar

Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 149
Senast: Lars L
·
Hästvård Det här är fan den VÄRSTA jävla sk vinter jag varit med om på länge. Under snöovädret i onsdags kom det undekylt regn, och sen frös det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 140
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30