Centaur
Trådstartare
Alla ni som rider på paddexbanor... Har ni haft problem med slitage på hästarnas hovar???
Min har ju slitit så mkt på framsidan av bakhovarna sen i höstas, men jag har tänkt att det kan bero på en period med sidokappar, och att han varit sjuk så att hoven efter det fått dåligare kvalite... har stabiliserats lite nu men slits gör den ff.. trots skyddande hovstärkare.
Men; nu tycker jag för fasen att ponnyns hovar börjar slitas också!! Och det båda fram o bak. Och han har ridits på banan typ 4-5 ggr. Hovarna har liksom blivit avrundade längst ner, och vad jag kan minnas såg dom inte så ut när han kom...
Har tänkt att det var min häst det var "fel" på men nu börjar jag undra.... Så är det nån mer som haft detta problemet med sina paddexbanor?? Kan det vara något fel på min bana?? Typ extra skarp grus eller nåt...
Är jättenöjd med underlaget i övrigt och det är bara ett år gammalt och jag har varken råd eller möjlighet att byta det. Men jag vete sjutton vad jag ska ta mig till om det är så att det sliter sönder hästarnas hovar....