Padd under nosgrimman

Cashmir

Trådstartare
Satt och letade lite i TR men hade ingen riktig tid att söka ordentligt, så tänkte slänga upp en tråd så länge.

Får jag tävla med en kavalkade-padd under nosgrimman (framsidan, alltså över nosryggen)?

dsc_3203_204477133.jpg

Sv: Padd under nosgrimman

Ur TR: "Mjukt fodrat skydd får användas på nackstycke och/eller på insidan av nosgrimman under hakan"

Jag gick fram till en på dressyrtävling å frågade vad det var (för jag hade problem med mitt hackamore och det såg ut som en lösning), ryttaren sa direkt "MAN FÅR HA DEN ENLIGT TR" :D

Hehe, jag var mest nöjd å hitta en lösning :D

Jag har lyxen att stå i samma stall som en domare, och jag ville ha padd under nosgrimman då min häst hade skav ifrån den vanliga grimman men precis där nosgrimman går. Han tipsade om att jag kunde klippa en lång padd, lägga den under hakan på nosgrimman och låta den gå under hela vägen upp till framsidan ;)
Svårt att förklara men.. :p

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
361
Senast: Cactus
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·
IT & mobiler Vad har ni för mobilhållare till bilen, som ni tycker är bra och funkar bra? Jag har haft lite olika genom åren, någon som man fäster i...
2
Svar
27
· Visningar
903
Senast: ameo
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 789

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka