Pad som höjer bak men INGET fram.

vaggvisa

Trådstartare
Finns det någon sådan?
Helst ska det vara med ilägg bak, har en correction från mattes nu och den höjer bra bak, men gör sadeln lite trång fram med allt ludd och grejer. Så helst ska det vara så lite som möjligt fram, typ spännen att fästa den med. :angel: Finns våran drömpad? :)

Sv: Pad som höjer bak men INGET fram.

Varför vill du ha en sån?

Enda gången jag sett dem användas är för att få balans i sadeln till ryttaren, för sadeln är för smal i bomvidden för hästen därför lutar den bakåt.

Men tala gärna om varför du upplever att du behöver den, jag kanske lär mig nåt nytt! :)

de kan va så också att stoppningen bak har plattats till som gör att den sjunker ner bak..så va de på min..sen stoppa dom om den och då låg den bra igen.

min sadelutprovare sa att ja kunde använda en sån padd sålänge..
så den måste inte alltid vara för smal.

Det var det andra jag möjligen kunde tänka mig.. men då måste det ju vara bättre att fixa stoppningen än köpa en ny padd?

*KL*
Finns ju typ skummgummi paddar som är typ nyckelhålsformade som höjer upp i bak.
En sån borde väll passa bra?

Jag har en kilpadd till min sadel, inte för att den ligger dåligt på min häst utan för att jag hamnar lätt bakåt lutad. Så för att få en bättre inverkan på min häst och sits naturligtvis så använder jag den!

Och jag skulle gärna oxå stoppa om min sadel (en Devoucoux Biarritz) men den är stoppad med specialskum och måste skickas tillbaka till Frankrike för omstoppning. Så en pad är ju en väldigt billig och enkel lösning för många, se bara till att sadelläget inte förändras och din häst blir lidande!

Finns det någon sådan?
Helst ska det vara med ilägg bak, har en correction från mattes nu och den höjer bra bak, men gör sadeln lite trång fram med allt ludd och grejer. Så helst ska det vara så lite som möjligt fram, typ spännen att fästa den med. :angel: Finns våran drömpad? :)

japp de har en sån hos din sadelutprovare :D bara tyg fram och stoppning bak.

Vilket märke? Vet du om någon säljer över internet?
Inte ofta jag har svängarna förbi där :angel:

Till övriga: Anledningen till att jag vill ha en sån pad är därför att vi har haft svårt att hitta en sadel som är tillräckligt hög bak, vi har testat en hel del hos sadelutprovare och ALLA behövde höjas bak. Saken är den att hästen jag har är väldigt omusklad också och sadeln åker därför fram, åker den fram och jag har massa ludd fram blir den lite för trång fram men är fortfarande lagom vid/vid bak.

Dyon har en nyckelhålspadd som bara lyfter baktill...
Min häst hade en sådan innan. Jättebra på överbyggda hästar

Det var det andra jag möjligen kunde tänka mig.. men då måste det ju vara bättre att fixa stoppningen än köpa en ny padd?

jo men asså i väntan på att man ska lämna in sadeln så kan man ha den sålänge..om man måste rida.
va så ja gjorde iallafall..

Den här höjer väldigt lite fram men rätt mycket bak. Från Hööks.

400036.jpg

Vilket märke? Vet du om någon säljer över internet?
Inte ofta jag har svängarna förbi där :angel:

Till övriga: Anledningen till att jag vill ha en sån pad är därför att vi har haft svårt att hitta en sadel som är tillräckligt hög bak, vi har testat en hel del hos sadelutprovare och ALLA behövde höjas bak. Saken är den att hästen jag har är väldigt omusklad också och sadeln åker därför fram, åker den fram och jag har massa ludd fram blir den lite för trång fram men är fortfarande lagom vid/vid bak.

Inte en aning vilket märke, ring och fråga dem! Du kan säkert övertala dem att skicka mot postförskott också, du är ju kund hos dem. jag tycker det är den enda padd du ska ha i detta fallet, alla övriga har ju en framdel, oavsett modell, som ska in och knyckla under sadeln, den du frågar efter är ju den enda som inte påverkar frampartiet på sadeln alls. därför de använder den också! :angel:

Okej, är det fårskinn eller nån annan sort? Det är alltså en bara en bakdel?
Får nog ringa och höra med dom! :)

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 311
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 655
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 428
Senast: Lavinia
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
534
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Alternativ till försäkring