Packning till långtur :D

D

Duddi

Hur packar man "smartast" i sadelväskorna? Jag och en kompis tänkte rida upp till en sjö som ligger ungefär1,5 mil bort, och stanna där och grilla lite korv och fika å ha allmänt trevligt :D Vi funderade även på att bada med hästarna :) men hur ska man tänka när man ska packa sadelväskorna?=) Är det någonting som man absolut inte ska ha där?

Sv: Packning till långtur :D

Tänk på vad du verkligen behöver.
Vatten att dricka
Hovkrats är bra att ha
Frukt bra att ta under ridturen om energin tryter.
En tröja och ett par strumpor i en plastpåse. Vädret kan överraska och då är det bra att få torrt på. Åtminstone strumpor brukar jag ha.
Karta om du inte vet vägen exakt.
Naturligtvis skall maten ni tänkte grilla vara med.
Tänk på att vikten skall vara jämn på båda sidorna.
Något man

Skall ni binda upp så ha grimma med, kan sitta under tränset. Grimskaft.
Mobiltelefon men den skall du ha på dig.
Glöm inte ange ridrutten för någon som kan hjälpa er vid behov.

Jag har säkert glömt något men du får säkert fler tips.
Hoppas att ni får en härlig tur

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 996
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 390
Relationer Jag velar fram och tillbaka i en relation just nu om hur jag ska göra. Börjar från början.. Vi träffades ganska snabbt efter att jag...
2
Svar
39
· Visningar
5 476
Kropp & Själ Ursäkta den luddiga titeln, tänkte rätt länge men kom inte på något bättre. Ber också om ursäkt på förhand för att det här troligtvis...
2
Svar
20
· Visningar
2 470
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Pusseltråden
  • Positiva tråden del 2