Packlista!

Pernilla_

Trådstartare
hej! jag ska på långritt i sommar och skulle vilja att ni kunde posta era egna packlistor!PUNKTADE!!!
tack :)

Sv: Packlista!

Hur länge ska du vara borta då? Dagar? Timmar? Har ni någon slav-bil? (någon som tar med sig nödvändigheter till rast-platserna)

Jag tar förgivet att det är med övernattning och slav-bil nu och då ifrån din hästs sida i första hand.

*HÄSTEN! Glöm inte den! =dålig idé
*fleecetäcke
*mat-/vattenhink och kraftfoder
*ev. skydd
*borstar
*sadel och alla tillbehör (pad, vojlock, gjord osv.)
*träns
*grimma
*grimskaft/leadrope
*vattenflaska
*ev. sårvård
*ombyteskläder till dig själv
*regnkläder

Tjaa, det var väl lite av det viktigaste. Googlar du på distansritt i sverige kan du få fram en packlista inför tävlingen. Den kan vara bra som riktmärke så får du ett hum om vad som kan behövas. Du får ju visserligen plocka bort och lägga till endel då men jag tycker att den är vettig :p

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
319
Senast: CaisaCax
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
583
Senast: Lavinia
·
Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: Zevzan
·
Juridik & Ekonomi Hej! Jag ska hyra ut min bostadsrätt i andra hand till en person som bor i samma förening. Eftersom det i ligger i hens intresse och...
Svar
4
· Visningar
451

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka