Packlista (hoppkurs)

pink_angel

Trådstartare
Ska på kurs på måndag-tisdag, vad ska man ha med sig egentligen?
Ni kan väl komplettera om jag har glömt något.

*grimma+gimskaft+extra grimma
*longerlina
*träns att leda i
*Sadel
*Träns + extra träns
*2 schabrak
*skydd + boots
*magplatta
*extra sadelgjord
*borstar
*spö
*kraft foder
*hö
*ridkläder+hjälm,väst & stövlar

ja typ, har säkert glömmt massor:)

Sv: Packlista (hoppkurs)

extra grimskaft
svett täcke,
kanske nåt mer täcke beronde på hästens päls
sadel inklusive stigläder och stigbyglar menar du säkert =)

Jo räknade in stibyglar och så. Täcket hade jag säkert glömmt om du inte hade skrivit det :angel: fast hade nog fått med ett på nåt vänster.

Tack

hink(ar) till vatten, foder? Kan ju vara bra att ha. Iaf jag gillar inte att låna andras vattenhinkar till min häst när jag är borta på träning/tävling.

Men annars brukar jag inte ha med mig speciellt mkt. Ridutrusting, borstar, mat till hästen, täcken, skydd. Också mina egna kläder förstås. Och nu när det är sommar, flugmedel o svamp.

Kan du inte leda i samma träns du rider i? eller extra tränset? Kändes mkt med 3 st träns till en kurs på 2 dagar!

*grimma+gimskaft+extra grimma
*longerlina
*träns att leda i
*Sadel
*Träns + extra träns
*2 schabrak
*skydd + boots
*magplatta
*extra sadelgjord
*borstar
*spö
*kraft foder
*hö
*ridkläder+hjälm,väst & stövlar
* Vattenhink
* Svamp o skrapa
* Salt

Vad jag kom på iaf :D
[/QUOTE]

tänkte nog inte så långt när jag skrev listan;) tänkte bara ha med 2 träns, ett att rida i och ett att ha som grimma/träns man får nämligen inte lda hästarna på området utan träns och handskar osv. och då kan det vara skönt att ha med ett lite nättare träns utan nosgrimma och så. Hinkar hade jag såklart tagit med men man kommer inte på allt när man skriver ned det.;)

grinch: smarta tips

jena: lindor har vi klarat oss utan hittills iaf. Så det behövs nog inte

tänkte nog inte så långt när jag skrev listan;) tänkte bara ha med 2 träns, ett att rida i och ett att ha som grimma/träns man får nämligen inte lda hästarna på området utan träns och handskar osv. och då kan det vara skönt att ha med ett lite nättare träns utan nosgrimma och så. Hinkar hade jag såklart tagit med men man kommer inte på allt när man skriver ned det.;)

grinch: smarta tips

jena: lindor har vi klarat oss utan hittills iaf. Så det behövs nog inte
Aha, då förstår jag!! Kan ju lätt bli så när man skriver! Ja, det är mkt smidigt att slippa nosgrimma när man ska leda i tränset.. Jag brukar ibland ha ett extra träns när jag åker o tävlar som jag bara leder honom i. Med vanligt tränsbett också sidostycken-pannband. Enkelt!

jag skulle iaf tagit med mig liniment eller paddar och lindor om hästen ska ansträngas och gå hoppning 2 dagar i rad..

lycka till på kursen =)

linement hade jag med, tack och lov då den lilla pärlan stack när jag ledde ner henne till stallet och skenade iväg:eek:

men allt gick bra och hon hoppade jättebra idag

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har läst många trådar om folk som frågar vilken utrustning mm som behövs och är bra att ha. Så jag gjorde en lista med saker som...
2
Svar
22
· Visningar
4 910
Senast: nullo-modo
·
Ridning Jag ska på ridläger om några veckor och har skrivit en packlista på vad man skulle behöva ha med. Men jag har säkert glömt något. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
8 027
Senast: Squie
·
Tävling Hej! Om en vecka ska jag på min första meeting- super nervös! Jag är så nervös så att jag redan börjat skriva en packlista. Jag behöver...
Svar
1
· Visningar
1 268
Senast: tundra
·
Utrustning Blir bara lite nyfiken på vad folk där ute har för märken till sig och sina hästar ;) Jag som TS får väl äran att börja Jag Hjälm...
2
Svar
36
· Visningar
3 774
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈