påbyggnadsutbildning

A

annizz

hej vet ni om det finns någon påbyggnadsutbildning med häst? jag har hört att det ska finnas på naturbruk men det är typ en milslång lista att gå igenom.. har oxå hört att det kan finnas på komvux, men vart??
jag rider islandshäst men vill gå över till stor häst.. har ridit det en del oxå men jag vill gå en påbyggnads utbildning.

Sv: påbyggnadsutbildning

det finns nån påbyggnadsutbildning på Vreta skolan utanför linköping som heter högre häst.
sök lite på www.lio.se vet inte adressen riktigt

annizz skrev:
hej vet ni om det finns någon påbyggnadsutbildning med häst? jag har hört att det ska finnas på naturbruk men det är typ en milslång lista att gå igenom.. har oxå hört att det kan finnas på komvux, men vart??
jag rider islandshäst men vill gå över till stor häst.. har ridit det en del oxå men jag vill gå en påbyggnads utbildning.

Min syster har precis gått ut en påbyggnadsutbildning i Hästhållning på Naturbruksgymnasiet i Östra Ljungby. Hon har skolat (håller på) om sig efter 15 år som juridisk sekreterare på Fonus, och har nu sökt in på Hippologen på Flyinge (stallchefsutb.). Den i Östra Ljunby var i KomVux regi. Min lill-syrra är 38 år, så hon var helt lart äldst (men också mest hästerfarenhet med över 30 år med häst, så....)
Måste skryta...hon fick Agrias Stipendium för hon ansågs ha så god hästkunskap. Hon var den enda + en gymnasieelev...Kul :bump: :banana:

mvh
Cariina på Cesam Arabians

jättekul att hon fick det!!!
(sara i samma klass som sitter bakom denna skärmen...)
hoppas allt är bra med er där ute i skogen, hälsa syrran så gott! hon är inte så lätt att få tag på längre... ;)

ha det bra!
/S

PU på Östra Ljungby finns inte längre...tyvärr

Här är en länk till där man kan hitta Påbyggnasutbildningar
http://www.naturbruk.se/

Senast ändrad av en moderator:

RebeckaKihlberg skrev:
PU på Östra Ljungby finns inte längre...tyvärr

Här är en länk till där man kan hitta Påbyggnasutbildningar
http://www.naturbruk.se/

Nej, jag vet att det var sista gången den hölls nu, men de skulel försöka på ett annat sätt, så än ska man ju inte ge upp hoppet om PU i Östra Ljungby...

Storma/Sara - halllå på Dig.....allt väl?!
mvh
Carina på Cesam Arabians

Tjabba tjena hallå Cesam!
Jodå för tusan, lever livet nu när utbildningen är klar... Hur är det själv? Förresten, vet ju att du jobbar på blocket i lund, får man fråga var? Jag var inne där i går nämligen, och såg någon som var så fruktansvärt lik dig, kan det ha varit så?

Ha det bra, vi hörs!
/S

Storma skrev:
Tjabba tjena hallå Cesam!
Jodå för tusan, lever livet nu när utbildningen är klar... Hur är det själv? Förresten, vet ju att du jobbar på blocket i lund, får man fråga var? Jag var inne där i går nämligen, och såg någon som var så fruktansvärt lik dig, kan det ha varit så?

Ha det bra, vi hörs!
/S

Jobbar natt enbart och inne på Anestesi d.v.s. inne på centralop + att vi nattetid söver på ytterklinikerna också....
Så antagligen har Du inte sett mig om Du inte varit inne på natten...och jag råkat befinna mig utanför centralop.
mvh
Carina

Nej, det var nog inte du då, var på KAVA och mitt på dagen, så... ;) Jaja, ha det gött!
/S

Har bara hört att det inte är en riktigt bra utbildning, att vissa som kommit ut därifrån inte känner att de har fått ut ngt av den. Men, ord ändras efter som när de når nya människor, så det är bara rykten...

Ok!
Jag vet vad jag tyckte och vad mina klassskompisar tyckte. Och det var olika beroende på förkunskaper. Undrade bara om det var något specifikt senaste tiden (jag gick där för ett par år sen)/ Lavinia

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 055
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 568
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve
  • Födda 2022

Omröstningar