När jag cyklar är jag glad bara folk håller sig till sidan av vägen, struntsamma vilken
Det värsta är när jag kommer cyklande, någon sicksackar över vägen eller om flera personer går utspridda tillsammans och börjar springa runt som yra höns när jag plingar. (Av den anledningen plingar jag alltid så tidigt som möjligt, så att folk ska hinna bestämma sig för hur de ska släppa förbi mig.)
När jag går så är det i 99% av fallen för att jag går hundpromenader. Då är vi på den sidan av vägen som är längst från bilar, så nära gräs som möjligt. Där vi går är det extremt ovanligt med gång- och cykelvägar utan gräsremsa bredvid. Nu när det är så tokigt varmt så anpassar jag mig också efter var det finns skugga.
När jag går så är det i 99% av fallen för att jag går hundpromenader. Då är vi på den sidan av vägen som är längst från bilar, så nära gräs som möjligt. Där vi går är det extremt ovanligt med gång- och cykelvägar utan gräsremsa bredvid. Nu när det är så tokigt varmt så anpassar jag mig också efter var det finns skugga.