Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mitt sto fölade på dygn 347Ser alla fina föl dyka upp i årets föltråd . Vi kan väl skriva hur många dagars dräktighet det till slut blev här ? ( även föl som inte är födda 2014 är välkomna tycker jag ).
Ser alla fina föl dyka upp i årets föltråd . Vi kan väl skriva hur många dagars dräktighet det till slut blev här ? ( även föl som inte är födda 2014 är välkomna tycker jag ).
Då svarar jag en gång tillSkriv gärna vilket kön det blev också, stoföl sägs generellt sett gå kortare än hingstföl.
Mitt nuvarande sto fick sitt första och hittills enda föl på dygn 328 - en hingst.
Hennes mamma fick sina sex föl på 330 - sto, 326 - sto, 321 - sto, 332 - hingst, 318 - hingst, 331 - hingst.
Hennes mormor fick två av sina föl hos oss, och de fick hon på 314 - sto, och 321 - hingst.
Mitt sto fölade förra sommaren på dygn 322. Ett hingstföl.Ser alla fina föl dyka upp i årets föltråd . Vi kan väl skriva hur många dagars dräktighet det till slut blev här ? ( även föl som inte är födda 2014 är välkomna tycker jag ).
Kl
Kan ni skriva i vilken månad fölet föddes o kanske t o m väderlek?
Hmm. får nog ta sem. tidigare.Hingsten föddes 13/7 9.00 på morgonen. Högsommarvärme. (och dygn 322)
Förra året alltså 2013 fölade vår ponny på dygn 397
Och joo hon blev endast betäck vid ett tillfälle och det var den 12/4 2012
Klockan 9.30 när alla stallkompisar gått ut kom det i alla fall ut en stoor hingstunge.
Stoet avlivades efter 3 dagar pga komplikationer .
Tidigare år har detta sto fölat på dygn 330-335
Så här långt ser det GENERELLT ut som tidig BF. går över tiden.311 - sto - 20/6
324 - sto - 4/7
323 - hingst - 2/7
323 - hingst - 3/7
323 - sto - 28/6
338 - hingst - 24/6
De tre på 323 dagar fick samma år
Det stämmer med min begränsade erfarenhet också. Jag minns inte exakt antal dagar som mitt förra sto gick med sina föl, men runt 335-340 när hon fölat i april-maj (och även i mars när jag tänker efter) och runt 320 när hon var beräknad till 10 juli.Så här långt ser det GENERELLT ut som tidig BF. går över tiden.
Maj runt BF o sent Juni eller juli ngt tidigare