På torsdag skall min rottis operera tonsillerna

Rotterö

Trådstartare
Hon har haft besvär av dom en längre tid nu. Behandlats med penselin i omgångar.
Men det hjälper bara ett tag.
Hon är slö , som en gammal hund. Leker inte, Går inte att träna med henne. Hon äter dåligt. Men håller vikten bra. Äter pinnar och gräs. Harklar sig. som att det sitter något i halsen.
När hon ätit penselin ett tag så blir hon som en unghund skall va. Busig leker mm
så på torsdag 945 skall hon opereras.

Sv: På torsdag skall min rottis operera tonsillerna

Hon har haft besvär av dom en längre tid nu. Behandlats med penselin i omgångar.
Men det hjälper bara ett tag.
Hon är slö , som en gammal hund. Leker inte, Går inte att träna med henne. Hon äter dåligt. Men håller vikten bra. Äter pinnar och gräs. Harklar sig. som att det sitter något i halsen.
När hon ätit penselin ett tag så blir hon som en unghund skall va. Busig leker mm
så på torsdag 945 skall hon opereras.

blir lite jobbigt tycker ja

Skriv gärna hur det har gått! Har en whippet som gått på några penicillinkurer för sina tonciller, 2 ggr förra året. Det finns ju risker med att operera så min veterinär vill inte göra det riktigt riktigt ännu, om jag inte insisterar alltså.

Det är ju svårt att veta vad som är hundens personlighet och vad som beror på att den är hängig. Det är ingen jätteskillnad på min hund under/efter en kur, men han har alltid varit upp och ned med maten, ätit gräs och kräkts galla, samt harklat sig då och då.

Skickar en uppmuntrande kram och önskar lycka till.
Det är alltid jobbigt att se sina djur må dåligt,men tänk när det väl är gjort och h*n bli bra igen:)

Hoppas det går bra. Inge roligt när de är sjuk.

Tack alla. Jo det skall nog gå bra.
Hon har börjat med att äta penselin i går.
Så det ska klara sig från andra infektioner.
jag hör av mig

Nu är hon opererad.
Allt gick bra.
Tonsillerna va stora låg ej i sin ficka, Så kronisk tonselit.
Nu ligger hon och sover. Skall äta mjuk passerad mat, glass fil, koppelrastas 7 dagar ca.
får smärtlindring o penselin

hoppas det blir bra nu

I morse åt hon sin mat. Verkar ganska pigg.
Något hängig får smärtlindring.
Men jag tror att detta gör susen :bump:

I dag efter att ha gjort sina behov reisade hon i trädgården. Det har hon inte gjort på länge. Så nu är hon på gång. Äter upp all sin mat nu. Där hon lämnade 1 dl varje mål förut.
Hoppas hon blir pigg nu.
Nu tar vi en båtsemester , Så hon får repa sig på havet.

Kul att höra att han repat sig:laugh:

Ha det riktigt skönt på båtsemestern
önskar
en som jobbar sista passet innan semestern inatt:banana:

Liknande trådar

Övr. Hund Har nyss fått hem en valp och har sedan tidigare en 6 årig tik. Hon är väldigt nyfiken på valpen vill gärna nosa och titta på vad han...
Svar
18
· Visningar
2 669
Senast: Ratax
·
Hundhälsa Hunden är sex år gammal och har aldrig haft minsta magproblem förutom att han är opererad för magomvridning i feb-13, och att han (redan...
2
Svar
24
· Visningar
11 884
Hundhälsa För första gången har jag en hund som känns gammal. :( Brutus har tacklat av under det sen sommaren. Först så var han halt, sen visade...
Svar
13
· Visningar
4 612
Senast: escodobe
·
Hundhälsa Min rottis på 10 mån. Hon äter inte sin mat. Vi har provat allt, tort , blött, olika tider på dagen . Konkurens katt , annan hund. Vi...
2
Svar
30
· Visningar
8 656
Senast: Sandra78
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka