på tal om juver

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare fio
  • Startdatum Startdatum
F

fio

Mitt ena sto som fick föl som 4 åring har fortfarande stora juver, är det vanligt??
Hon har inte ont av det på något sätt men det ser ju nästan ut som hingstkulor :confused: Hon är 10 i år.

Det är inget onormalt alls, juver på ett fölsto återgår inte till 'ungdomstuttar' precis.. inte på oss tvåbenta heller tyvärr (inte ironi!), jag har fött fyra barn.. ujuj :smirk:

Ooh! Nu måste ju bara jag komma med ett undantag i så fall! Mitt sto, 21 i år, ska få sitt 12:e föl sen hon var 8...har verkligen tuttar som en ungmö! :D

INGEN kan tro att hon haft föl tidigare om man bara känner på hennes juver. Det är sååå pyttelitet, det enda man kan känna är ett par smååå spenar! Och juverhalvorna är i det närmaste obefintliga. Inget häng o släng här inte!!! :D

Visst har du rätt, jag borde skrivit att ston och kvinnor inte 'alltid' återfår sina ungdomstuttar :)

Hehe...jag har inte ens fått barn och inte är mina tuttar som när jag var 17 längre...hihi! :D

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Freazer
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 534
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar